Tre veckor

Dagarna från i fredags till den här fredagen har gått jättefort, en hel vecka, och jag kan bara tänka mig hur fort de närmaste veckorna kommer att gå. Har inte börjat fatta det än, men samtidigt har jag fått en annan känsla i magen så snart förstår jag väl :)

Jag tänkte berätta lite om familjen och när jag valde och så.
Som sagt så är min värdmamma stay at home mom och jag ska ta hand om fyra barn tillsammans med henne. Många höjer på ögonbrynen när man säger att de har fyra barn och tänker "oj vilket arbete". Men sen när man säger att mamman ska vara hemma så höjer de ännu mer på ögonbrynen. Varför ska de då ha en au pair säger de eller tänker. Klart att tanken har slagit mig också. Men allt som är så bra med familjen väger över. Visst, fyra barn är mycket men tänk vad mycket mer av allt man får då ;)
Jag gick på magkänslan när jag valde familj och det kändes rätt. Jag kände att jag skulle ångra mig om jag tackade nej.

Det roliga är att när familjen dök upp på min sida så tänkte jag direkt ett nej. Mycket för att det var första familjen men också för att de hade fyra barn och att mamman var hemma. Det var inte så jag hade föreställt mig min "drömfamilj". Men en timme senare ringde dem och efter det samtalet hade jag helt ändrat mig. De var jättetrevliga och jag tänkte att dessa kanske kunde bli min nya drömfamilj. Efter att ha haft mera kontakt och pratat med deras nuvarande au pair så kände jag efter och tackade därefter ja. Och jag har inte ångrat mig!

Nu är det 24 dagar kvar och jag längtar efter att få träffa familjen. Det känns mycket bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se