Granen står så grön och grann i stugan

I lördags åkte hela familjen med min värdmorfar till ett ställe för att välja ut vår julgran.

Vi kom dit. Det var mycket folk och det fanns et fält med både stora och små granar. Vi åkte bak på en traktor ut till granarna. Det var verkligen stämning på hög nivå, det kändes verkligen som vi gjorde något speciellt. Det enda som saknades var snö men när vi sitter bak på traktorn så kommer det ett antal snöflingor. Vad mer kunde jag önska? Vi gick runt ett bra tag och tittade och tittade. Till slut tyckte vi att vi hade hittat den perfekta granen. Då tog min värdmorfar fram sågen och sågade ner granen. Bar fram den till "vägen" och väntade på att traktorn skulle komma. När den kom lyfte vi upp den på traktorn och hoppade själva upp och åkte iväg.
När vi kom hem med vår gran fixade värdmorfarn bland annat ljuset. Den var verkligen stor.
Nu är den även klädd och den står verkligen grön och grann. Jag kan inte sluta titta på den, den är så fin. Jag är van vid att ha plastgran, då man får grenarna precis vart man vill ha dem. Men denna är perfekt även om den är en ritkig. Trodde aldrig att man kunde få det.

Så nu njuter jag och julstämningen är igång!

  
Rockin' Around The Christmas Tree
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se