Juldagen

Kvart i sex vaknar jag och två minuter senare kommer den äldsta tjejen upp i mitten rum och ropar: "It's Christmas Mathilda". Slänger på mig en tröja och går ner till de andra.
Börjar med att titta i min julstrumpa där jag finner godis, en apelsin och en julklapp. Öppnar det och det är krossad polkagris som jag kan ha på min glass. Perfekt, då slipper jag stå och krossa varje gång.


Sedan delas alla julklappar under granen ut. Jag får en hel del och känner mig väldigt bortskämd. Tittar på när barnen öppnar sina julklappar. Vilken glädje, det var så kul att se. Mina värdföräldrar blev glada för sina julklappar och min värdmamma fick tårar i ögonen när hon läste kortet jag hade skrivit.

Öppnade mina julklappar och från min värdfamilj fick jag bland annat en bärbar kareokemaskin, en pyamas, joggingbyxor, tofflor, en julgranskula som spelar High School musical musik, en amerikansk kokbok, ett handgjort halsband av den äldsta tjejen, och filmen "27 dresses".
Av min familj fick jag bland annat godis, choklad, pyamas, pengar till en Ipod, böcker, en personlig almanacka, smycken, en film med filmer från när jag var liten, plånbok, en lapp där det stod att vi ska se ishockey i NYC när min familj kommer m.m.
Var verkligen jägttenöjd med alla mina julklappar.
Det roliga var att jag gav en Mamma Mia film till min värdmamma, tyckte det var en perfekt present. Det komiska var att jag fick en Mamma Mia film från henne också plus att jag fick en från min familj. Haha! Så nu har vi tre stycken i detta hus.

Efter att alla julklappar var öppnade åt vi en mycket god frukost, våfflor och frukt. Så gott!



Gjorde iordning mig och vi begav oss till kyrkan. Första gången jag var på en katolsk gudstjänst så det var spännande. Barnen skötte sig riktigt bra. Den minsta klappade händerna varje gång en psalm var slut. Gulligt!
Efter kyrkan åkte vi hem men möttes av en garagedörr som inte gick att få upp. Vi hade strömavbrott. Fick lite panik eftersom alla skulle komma hem till oss på julmiddag.
Vi åkte till ett diner och åt lite. När vi kom hem hade vi sådan tur att strömmen hade kommit tillbaka. Vilken glädje! Gick upp och ringde familjen på skype och pratade med dem. Sedna gjorde jag iordning mig och gick ner.
Släkten kom och vi umgicks och åt lite dip. Min värdmormor tittade på julklapparna jag hade gjort och efter det kunde hon inte sluta berömma mig. Hon visade min värdmorfar och min värdmammas syster och de berömde mig med. Men min värdmormor var verkligen "värst". Det gjorde verkligen mig jätteglad att det tyckte så mycket om mina julklappar men det var lite pinsamt också, speciellt när de började applådera för mig, för att jag hade gjort de finaste julklapparna.
De sa att det verkligen märktes att jag hade lagt ner tid och hjärta på dem.

Vi åt en god julmiddag bestående av skinka, potatismos, gröna bönor, sallad osv. Mycket gott!
Efter det var det julklappsutdelning igen. Mina julklappar från Sverige uppskattades och jag fick två snygga tröjor.
Sedan var det dags för efterrätt, cheesecake och pumpapaj.

Vid halv åtta skulle jag åka iväg till Sarah. Min värdmammas syster hade redan åkt hem så jag tackade och sa hej då till mina värdmorföräldrar och till min värdpappa som då säger att de har satt in pengar på mitt konto. Blev glad men sa att de inte behövde men de ville göra det för mig. Så jag tackade och tog emot. Min värdpappa sa att de verkligen uppskattade att jag lagade svensk julmat och allt. Blev verkligen glad! Han sa att det inte var sista gången jag lagade svensk mat.
Sedan gick jag för att tacka min värdmamma. Hon sa att hon verkligen uppskattade alla julklappar som jag gett och att hon tyckte att julkorten till varje barn var såå fina och att det betydde så mycket. Hon tyckte att allt var så fint att hon började gråta när hon tackade mig. Då gjorde jag nästan det också, blev så rörd.

Mina julklappar var verkligen uppskattade, det fick jag verkligen veta och det gjorde mig så glad. Det är verkligen mycket roligare att ge!

Louise kom och hämtade mig och vi åkte hem till Sarah som fyllde år. Tillsammans med Trine, hennes värdfamiljs andra barnvakt och pojkvän, hennes värdfamilj och lite släktingar sjöng vi för Sarah, först på engelska och sen sjöng vi på svenska. Efter det var det paketöppning. Vår present, ett Mc Donalds leksaksset, var verkligen perfekt!
Efter det hade vi julklappsutdelning. Blev verkligen glad över mina julklappar som jag fick av Louise, Sarah och Trine. Sedan åt vi tårta och tog lite kort. Kul! Efter det begav vi oss hemåt. 

Detta var verkligen en lyckad dag! En perfekt jul i USA.
En jul som jag alltid kommer att minnas.


Alla mina julklappar!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se