Lucia

Det har varit en underbar dag idag!

Jobbade idag. På morgonen bakade jag och den äldsta tjejen lussekatter. De blev goda men smakade tyvärr inte så mycket saffran. Men men , det var lussekatter och kul och stämning var det!
Den äldsta tog på sig luciakrona, så fin blev hon. Satte glitter på den minsta och man kunde inte sluta le när man såg henne. Hon vara bara för söt! Min värdmamma utbrast ett högt "Åhh" när hon kom hem och såg henne. När den näst äldsta kom hem sprang hon och bytte om och hon fick glitter i håret och ett ljus i handen. Tillsammans gjorde vi en stjärngossestrut. Inte jättelyckad men en hatt blev det. Killen tog, till min förvåning, på sig den. Hade aldrig kunnat drömma om att alla fyra skulle ha sina saker på sig samtidigt, om ens alls. De hade till och med på sig det så länge att vi kunde ta lite bilder framför julgranen. Så kul! När det var klart slängde killen av sig struten, men han hade kvar pinnen med stjärnan på och de andra gick runt med sina saker på sig. Man blev verkligen glad över att se dem. De tyckte det var kul också vilket gjorde det ännu roligare.
Blev ensam med alla fyra, lade den minsta för nap och sen målade jag tillsammans med de andra. Vi målade bilar, lucia, snögubbar m.m. Så mysigt!



När min värdmamma kom hem kom barnens mormor och morfar och då gick jag, värdmamman och de tre äldsta barnen ut på en promenad. Det var kallt men riktigt fint ute! Tog lite bilder.

 

På kvällen var jag och åt middag med Louise. Alltid lika trevligt!

En perfekt Lucia här idag. Kunde inte ha önskat mig mera.
En underbar dag!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se