Skola och julklappsbyte

Så idag på morgonen begav mig till till skolan. Var nervös. Men den började bra för jag hittade, skriv in mig och gick till klassrummet. Läraren kom och mötte upp mig. Satte mig och väntade medan barnen kom in, sedan lyssnade vi när de hade lite information i högtalaren och sen ställde sig alla upp (jag med), höll handen på hjärtat och sa The Pledge of Allegiance. Hittar inte det svenska ordet.
Efter det presenterade läraren mig och alla var imponerade över att jag kom från Sverige. När hon sa vad jag hette sa en kille att han sett filmen "Matilda". Han trodde vi hade en koppling. Kul!
Berättade om Sverige och om Lucia. Barnen fick ställa frågor och det blev en hel del, alltifrån hur många sporter vi har i Sverige, vad vi lär oss i skolan, om vi kan se när det är så mörkt i Sverige, vad jag saknar mest osv. Riktigt kul! Efter det bakade det något som liknade lussekatter och jag gick runt och fick höra vad barnen gjort i helgen och så hjälpte jag dem lite med de uppgifter de jobbade med. Det var riktigt kul!

Jobbdagen har gått bra. Jag var med de två minsta och åt lunch och gick och tittade i en leksaksaffär. Åkte sedan och handlade själv, vilket var riktigt skönt!
Den minsta har varit så rolig idag så jag har inte kunnat sluta skratta!

Efter att jag hade slutat jobba åkte jag och träffade Trine och vi åkte till au pair mötet. Där åt vi och sen var det julklappsbyte. Alla fick en present och sen kunde man stjäla av varandra. Kul! Jag är förvånad över hur fina julklappar alla hade köpt. Jag tog ett presentkort på Starbucks först men det blev jag av med. Till slut fick jag ett hudvårdskit. Fint! Så jag gick nöjd därifrån!

Nästa vecka är det jul, nästa vecka!! Kan ni fatta det?
Det kan inte jag.
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se