Tillbaka

Efter att ha tillbringat ca 9 timmar hos min värdmammas syster med som mest 10 barn på en och samma gång så är vi tillbaka hemma i huset igen. Vid fem var min värdmamma hemma för att hämta övernattningsgrejer till hotellet som vi hade reserverat. Men när hon höll på att packa kom strömmen tillbaka. Så hon beställde pizza, kom tillbaka och vi åt pizza och åt tårta och firade min värdpappa som fyllde år. Trots en enorm trötthet var det trevligt!
När vi skulle åka sa min värdmormor att min värdmamma skulle bädda ner mig när hon kom hem. Jag kunde nog inte dölja min trötthet längre.

Så nu ligger jag här i min säng. Fick paket från Sverige idag med mina julkappar. Lycka! Så nu har jag packat upp dem och ligger och lyssnar på julmusik och äter skumtomtar. Men nu ska jag sova.

Det känns att jag har varit vaken sedan klockan fyra i natt. Varför var jag det då? Jo, jag tror jag vaknade precis när strömmen gick. För då började min telefon blinka och brandlarmet började pipa. Det pep var 15:e sekund, och en sekund efter pipet från brandlarmet i mitt rum så pep brandlarmet som fanns utanför min dörr. Jaa, ni kan ju tänka er. Sedan hörde jag en massa grenar som brast och åkte till marken. Det lät rejält och gjorde mig rädd. Vissa granar åkte även och landade på mitt tak. Försökte tända lampan, men insåg att vi inte hade någon el. Tittade ut igenom fönstret och såg bara vitt på marken och is på träden. Försökte sova, men det var svårt. Provade med öronproppar m.m. Vid kvart i sju tror jag att jag lyckades somna, men vid kvart över sju kommer de två äldsta barnen in och säger att vi inte har någon ström. Och så tillägger de att mitt brandlarm piper. Nehe, som att jag inte märkt det?! Haha, de är för söta, men just då var jag bara såå trött. Så då var det bara att försöka somna igen, med brandlarmet pipande, vilket inte gick. Och jaa, resten vet ni!

Men nu är jag tillbaka och det ska bli otroligt skönt att krypa ner i sin säng och sova!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se