Upprörd och förstörd

Dagen började med att jag åkte ut och julshoppade i snöovädret. Det var läskigt att köra, det var så halt. Men jag körde, precis som alla andra bilar, hur sakta som helst.
Efter fyra timmars shopping hade jag prickat av min lista och ALLA julklappar var köpta. Det kändes så bra och nöjd åkte jag hem. Jag bestämde mig för att baka några fina julkakor innan jag skulle sätta mig vid granen i mitt rum, lyssna på jumusik, äta skumtomtar och slå in alla julklappar. Så mysigt!
Kakorna tog lite längre tid än beräknat att göra, men jag tänkte att jag ändå skulle hinna fixa alla julklappar. Kakorna blev klara och fina och jag sprang bara upp för att hämta min kamera så jag kunde ta några kort innan jag skulle börja med julklappsinslagningen. Sätter på kameran och det jag möts av är en skärm som inte ser ut som den borde.
Den är förstörd. Och med det menas, det går inte att fixa. Eller, det går att fixa men det är billigare att köpa en ny kamera.

Jag blev så ledsen. Varför skulle det hända? Och framförallt, varför skulle det hända NU? Nu, precis innan jul och allt då jag verkligen behöver en kamera. Jag är verkligen jätteledsen över detta.
Dagen som började så bra, och jag såg verkligen fram emot julklappsinslagningen. Efter det med kameran kände jag inget sug alls.
Så jag som var så nöjd över att jag var klar med julklappsshoppingen måste nu ofrilligt åka iväg igen imorgon och köpa en ofrivillig julklapp till mig själv, en ny kamera. Visst, jag har tänkt att jag skulle vilja ha en ny kamera med bättre blixt eller vad man ska säga, men nu måste jag ju nästan panikköpa än och det känns inte alls bra. Men jag måste verkligen ha en kamera nu.

Usch usch, inget bra slut på denna dagen. Mår inget vidare just nu. Var ju så glad innan min himlans kamera skulle gå sönder.

Ska sova nu och imorgon får jag hoppas att jag fått ny energi så jag kan leta kamera. Ni vet när man stressat runt för att hitta alla julklappar? Vilket lugn som infinner sig när man är klar. Så kände jag idag, jag var så nöjd och stolt. Men nu kom den här jobbiga känslan tillbaka när man måste hitta en julklapp till nån, nu är det en kamera till mig. Usch!
Inget kul alls. Allt känns bara så himla jobbigt nu!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Usch vad jobbigt!

Försvann det några bilder ifrån kameran också?

Jag kollar best buy katalogen imorgon bitti och smsar de kameror jag tycker att du ska kolla på.

Den jag har är ju också bra, men jag kan förstå om du tycker den är för klumpig och avancerad.



Din jul kommer bli bra ändå, trots detta.

Efter regn kommer alltid solsken, kom ihåg det!!



Stor kram!!

2008-12-22 @ 05:47:51
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se