En månad kvar

Idag är det en månad kvar till julafton. Jag är en december människa (eller hur Anna?!). Jag älskar allt som har med julen att göra: familjen, släkten, maten, musiken, lukten, julklapparna, stämingen, ALLT.
Men så kom jag och tänka på att jag inte kommer att ha familjen, släkten, maten och, för att vara lite materiell, inte heller julklapparna iår (jag och min syster är ganska bortskämda tycker jag). För en sekund blev jag ledsen, men bara för en sekund. Det är mycket jag kommer att missa den här julen, men samtidigt en massa annat som jag kommer att få uppleva.
Jag får se det så!

Igår satt jag hela kvällen och fixade med mina julklappar, slog in dem osv. Det var riktigt mysigt och jag njöt.
Jag älskar att jag ge bort julklappar. Det är så kul att ge! Det tråkiga i år är att jag inte får se när mina nära och kära öppnar dem. På kvällen när vi öppnar alla julklappar sitter vi och så går vi runt och alla öppnar ett paket i taget så att alla ser vad den får och man får se ansiktsutrycket när personen öppnar ett paket från dig själv. Det är riktigt mysigt och roligt och jag älskar det. Men jag gissar att det inte riktigt kommer att bli så den här julen med en massa barn som istället kommer att slita upp sina julklappar.
Men som sagt, trots att jag kommer att missa mycket så är det mycket annat jag får uppleva istället.

Jag ska njuta den här julen. Precis som alla andra jular. Det är inte varje jul man får fira i USA.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag är också au-pair, fast i Tyskland. Jag har också börjat tänka på julen nu när det bara är en månad kvar. Jag får däremot åka hem över julen och sen komma tillbaka, men igår kände jag att jag hellre hade velat stanna hos min värdfamilj. Fira jul med dom och se hur de firar jul här. Julen hemma kan jag alltid återvända till och fira varje år, men i en familj här i Tyskland, har jag bara chansen en gång, och den tar jag inte :/



Ha en bra dag!

2008-11-25 @ 08:16:53
URL: http://eemmelie.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej precis, du kommer få fira svensk jul så många gånger så... Du kommer få det minst lika bra i USA, om inte bättre. Jag ska skicka lite skumtomtar till dig :D

2008-11-25 @ 10:46:42
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se