Sparat och tjänat

Idag var jag ensam med de två minsta. Vi åt frukost, lekte och sen åkte vi till biblioteket för "storytime". Träffade en annan svensk au pair där. Kul! Den här gången stannade vi också hela tiden och mina barn var engagerade och lyssnade vilket var härligt att se. När vi kom hem var det lunch, lek och sen nap. Efter det tvättade jag och plockade iordning lite.
Sen kom de två äldsta hem från skolan. Gjorde läxor och gav snack. Sen hade jag rast. Slappade och sen skulle jag bara jobba två timmar. Hur jobbigt kunde det bli tänkte jag?
Men det kunde bli ganska jobbigt. Jag hade tre barn runt mig när jag lagade mat och mitt i mitt tacos lagande så händer en liten toalettolycka. Så jaa.... :)
Men tacos blev det och barnen åt!

Efter att jag hade slutat åkte jag till shoppingcentret för att köpa lypsyl. Och så tänkte jag gå tillbaka till den affär där jag handlade en sak igår för att fråga om de kunde ändra en sak. Var tveksam om jag skulle göra det, det var en ganska liten sak och jag tänkte att jag inte orkade ta tag i det utan skulle låta det vara. Men så åkte jag dit i alla fall. De sa att de kunde ändra det men när vi försökte så gick det inte.
När en annan kund hörde att jag var svensk så slutade han inte stirra på mig. Jag bara log och tänkte "ja, jag är svensk". Till slut sa jag till hon i affären att jag kunde göra på ett annat sätt, hon bad om ursäkt och så gav hon mig två presentkort bara för att hon inte kunde fixa det åt mig. Perfekt! Glad blev jag :)
(Kanske blev lite osammanhängade bara för att jag inte skrev vad det handlade om, men jag kan inte göra det för det var en julklapp jag köpte)

Sen gick jag till CVS och handlade lyspyl och när jag skulle betala så ger jag henne pengar men så säger hon att hon hittade lite pengar vid kassan så hon tar dem istället och bara lite av de pnegar jag sträckte fram. Jaa, jag bara tackade och tog emot. Ibland kan små saker bara göra en så glad!

Nu pratade jag precis med Louise och vi planerade Boston. Ska bli så kul! Tyvärr så står det att det ska regna hela helgen. Men det får inte förstöra det. Vi ska ha kul ändå. Ser verkligen fram emot det!
Så nu ska jag packa lite och se vad jag ska ha med mig.

Kommentarer
Postat av: malin

hej, vad kul att höra ifrån dig :)

det är bra med mig, jobbar och sparar pengar.. ska göra asien i fyra månader med min pojkvän johan, vi åker 5 jan :) hur trivs du som aupair då? kramar

2008-11-14 @ 09:12:27
URL: http://tadas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se