Amerikanska köttbullar....

...smakar inte som hemma.

När jag började jobba igen efter min rast möttes jag av tre barn som antingen skrek eller grät. Min värdmamma skulle till råga på allt åka på pianolektion med den äldsta. Great! Hon tyckte synd om mig men var glad att hon fick lämna huset. Förstår henne!
Till middag fixade jag amerikanska köttbullar i sås och spaghetti. Med tanke om omständigheterna var jag väldigt stolt över att ha tre matade och mätta barn när min värdmamma kom hem :)
Men som sagt köttbullarna här smakar inte alls som hemma och jag längtar tills när jag ska göra svenska köttbullar och bjuda på! Skulle ha gjort det den här veckan men så hittade hon dessa i frysen.

Efter att jag hade slutat gick jag en gata ner till en tysk au pair. När jag skulle gå dit frågade min värdmamma om jag skulle ta bilen. Nej sa jag och skrattade och det var först när hon frågade om jag var säker som jag förstod att hon menade allvar. Jag sa att jag skulle gå och då skämtade hon och sa att det märktes att jag kom från ett annat land. Så jag sa att om några månader kanske jag skulle ta bilen dit. Eller när jag gått upp tio kilo som min värdmmam sa :P Men nu när mina ben fortfarande bär mig så gick jag. Men jag ångrade det ganska snart. Det märks att det inte är uppbyggt för gångare. Oj, vad mörkt det var! Jag såg inte ens min hand framför mig. Men oskadd utan att ha snubblat eller liknande kom jag fram. Dit kom också en annan tysk au pair och en brasiliansk au pair. Vi såg på "Grey's Anatomy". Trevligt!

Idag blir det jobb mellan tre och halv elva, mina värdföräldrar ska ut och äta. Så nu tänkte jag ägna min lediga tid åt att ta bilen och åka runt och se vart jag hamnar :)

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se