Första stegen!

Förstår inte hur jag kan ha glömt att nämna detta!!

Min lilla tjeja tog sina första steg på egen hand häromdagen :D:D

Det var en helt vanlig förmiddag då jag som vanligt busade med henne. Hon gick med sin gåleksak och sen gick hon med mig då jag höll i hennes händer. Sedan släppte jag hennes händer så att hon stod själv. Det gör hon ofta och då berömmer man henne och hon blir jätteglad!
I vanliga fall dimper hon ner på rumpan efter det men inte i dag inte. I stället tar hon fyra steg framåt! Jag bara jublar av glädje och förvåning och utbrister ” You are walking!!”. Städerskan hör mig så hon kommer in och blir lika exalterad som jag. Men min lilla tjej verkar inte riktigt förstå vad hon har gjort. Hon kryper iväg till sina leksaker. Men sen ställer hon sig upp och går två steg till, helt på egen hand!!
Så stolt var jag över henne!
Tyckte bara det var lite tråkigt att hennes mamma inte var hemma...

Det är det här som jag har tänkt på och tycker är så kul. Jag får vara med om barnens uppäxt, se dem växa, utvecklas och lära sig nya saker. Och mest kommer det nog att märkas på den lilla eftersom hon kommer att börja prata och gå när jag är här. Det är häftigt :)

Stolt och glad au pair med andra ord :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se