New York City med Anna

I söndags begav jag mig till New York City för att träffa min älskade vän Anna!

Det var så overkligt men så himla kul att se henne och krama om henne!
Jag, hennes familj och en annan familj begav oss på lite sightseeing. Vi såg rockfeller center, Trump tower, John Lennons hus, Ground Zero osv. Gick till Central Park som var hur fint som helst! Där hade de en isrink och där satte vi oss och drack varm choklad. Det var så fint och så varmt! Så häftigt när man ser parken och skyskraprona i bakgrunden.
Vid "vänner fontänen" var det två brudpar och lååånga limousiner. De var jättefina!
Efter det tog vi tunnelbanan och åkte till Batterypark och såg Frihetsgudinnan på långt håll, men ändå.
Sedan började jakten på någonstans att äta, det slutade med indiskt. Det var starkt men mycket gott. Slutet var inte lika bra då kyparen spillde ut en massa vatten över hela mitt knä. Jag blev så blöt!
Efter en liten visit på Annas hotell gick vi till en Starbucks. Det var ju bara ett måste. Vi satte oss och bara pratade om allt. Det var konstigt men samtidigt kändes det precis som vanligt. Sedan var det dags att gå till stationen. Annas pappa mötte upp med resväskan från Sverige och jag sa hej då till dem. Jobbigt att säga hej då till Anna igen och säga att vi ses om åtta månader. Men tiden kommer att gå fort.
Vemodigt gick jag på tåget, New York är en stad man blir förälskad i :)
Trots mycket och bra spaningar efter kändisar (främst från Lollo och mig) så fick vi inte se någon kändis den här dagen. Vart håller alla hus?!

På tåget var jag lite ledsen för man blev påmind om Sverige och allt hemma. Men samtidigt fick jag tårar för att jag var så lycklig. Det är inte alla som får leva sin dröm och samtigt åka till New York City och hälsa på en vän över dagen.
Jag känner mig så lyckligt lottad!

En underbar dag i New York med härligt väder och gott sällskap!

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se