Playdate och Ungspannkaka

Idag var barnen lediga från skolan. Så vi elva träffade jag Louise och hennes barn i en lekpark för playdate! Vi satt och pratade medan barnen sprang runt och lekte. Trevligt och barnen hade kul tillsammans! Sedan åt vi lunch. Mysigt att äta utomhus :) Efter det åkte vi hem och jag var ledig en stund.
Åkte iväg med bilen en sväng, tankade för första gången :P Sedan hamnade jag på Wal-mart där jag köpte glass och åkte och satte mig ute i solen och avnjöt den. Gick till tre olika affärer och frågade om jag kunde få en sked. Sen när glassen var uppäten såg jag att man fick med en sked under locket. Smart :P
Det har varit så varmt och skönt ute idag. Härligt!

När jag började jobba igen fixade jag middagen. Jag skulle göra svensk ungspannkaka. Jag fixade mat och sen skulle jag ge tre ungar mat samtidigt som jag skulle göra iordning den ena tjejen för fotboll. Rörigt om något. Var trött och stressad och till råga på allt så äter de inte min mat. Jag vet, barn är kräsna och de säger precis vad de tycker. Och de tyckte inte om min mat. De tycker bara om den förra au pairens pannkakor. Jaa, det var ju precis vad jag ville höra :S
Åkte iväg på fotboll och när jag kom hem hade den äldsta ätit min pannkaka och min värdmamma sa att hon också provat och hon tyckte om det. Gjorde mig glad i alla fall!

På kvällen såg jag på tv med min värdmamma. Bland annat "Grey's Anatomy".
Imorgon är det redan fredag och då ska jag på date med Louise. Middag på cheescake factory blir det. Mysigt!!
 
God natt kära läsare!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se