Utelåst

Jaa, jag tänkte att ni kunde skratta åt mig eller tycka synd om mig...

Jag kom hem från gymmet med Louise igår på kvällen vid halv tio. Går in och kommer till samma problem som jag alltid får: ska jag låsa dörren eller inte? Vet att mina värdföräldrar gör det men jag har tänkt att jag ska fråga dem hur de vill att jag ska göra. Men såklart så glömmer jag bort det och kommer på det varje gång när man står där vid dörren. Bestämmer mig i alla fall för att låsa dörren och är nöjd med det beslutet!

Tio minuter senare börjar hunden att skälla. Förstår inte varför. Men senare får jag reda på att det var min värdpappa som försökte ta sig in. Han hade varit utomhus så jag hade låst honom ute. Snacka om pinsamt! De trodde att dörren hade låst sig automatiskt på något konstigt sätt. Skämdes ihjäl när jag skulle säga att det var jag som hade låst honom ute. Tur då att jag hart lättsamma värdföräldrar :)

Nu vet jag i alla fall svaret på frågan. Jag ska låsa dörren när jag kommer hem, men helst inte när min värdpappa är ute ;) Jaa ni, så det kan gå ibland!
Min värdmamma sa också att min värdpappa säkert kommer att låsa ute mig någon gång så då kommer vi bli kvitt... :P



Kommentarer
Postat av: Klara

HAHAHA! Fy vad roligt, lite pinsamt också :P

2008-10-08 @ 18:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se