Första jobbdagen + starbucks

Idag var min första jobbdag. Började vid åtta. Var ensam med den minsta och äldsta på förmiddagen. Det gick helt okej. den minsta skrek lite när mamman skuulle gå men sedan vill hon vara hos mig hela tiden.
Vi lekte, spelade spel, läste och gungade. Kul! Den äldsta skrev en lapp till mig där det stod " Mathilda the best babysiter in the world". Är de inte för söta? :)
När de andra kom hem var det badtajm, inte så uppskattat. Sedan åkte jag och värdmamman in till stan för att fixa lite papper oså till mig,
På vägen hem stannade hon vid ett starbucks så att jag skulle få mitt första kaffe på ett starbucks, så snällt! Hon visste att jag inte drack kaffe så hon och jag fick hjälp av han som arbetade där så att jag fick något som skulle vara varmt och med lite kaffe i. Det var helt okej faktiskt, men jag kommer garanterat att vänja mig och spendera en hel del tid på starbucks. När vi kom hem hade jag lite ledig tid. Ringde hem, kul! Konstigt nog så har jag ingen hemlängtan men det var skönt att prata med dem :) Fick prata med hela familjen!
Sen öppnade jag en present som jag hade fått av min kära vän Anna innan jag åkte. Det var en bok med text och bilder om vår vänskaP. Text om oss och bilder på oss. Det var så fint gjort av min älskade vän Anna att jag blev tårögd! Så fint!

Sen var det dags att börja jobba igen. Barnen lekte i vattenspridare och så busade vi lite. Sedan gick jag på promenad med den mellersta och den minsta. Mysigt! Klockan var runt sju men det var fortfarande varmt ute. Riktigt sommarväder :)
Slutade jobba vid åtta. En bra första dag på jobbet, men det tar ett tag innan man lär sig allt. Ska bli skönt när de börjar skolan så att man kan få in lite rutiner och lära sig dem.

Har fortfarande inte packat upp allt än, det mesta ligger konstigt nog kvar i resväskorna men det ska jag försöka få ordning på imorgon är planen. Får se hur det går. Sedan är det kalas igen :) Kul!

Nu ska jag sova! God natt!



Inte den vackraste bilden men det här kära vänner är min allra första starbuckskaffe!


Kommentarer
Postat av: ANNA

härligt det låter! jag tror den där ungen hade rätt i att du är den bästa! :D

2008-09-03 @ 09:19:16
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Åh vad mysigt det låter. Du har kommit till ett bra ställe och bra familj!!

De har smoothie på Starbucks också. Jättegoda!!



Kram Louise

2008-09-03 @ 13:39:04
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: marie

hej mathilda! skulle du kunna ta kontakt med martina ,hon mår jättedåligt! o har världens hemlängtan. hon vill bara ge upp o åka hem. det vore jättesnällt /mamma marie

2008-09-03 @ 16:25:13
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

HAHAH det är bara lungt. Jag ringer och ringer, och hör jag inget så ringer jag nästa gång. Jag är absolut ingen som "ger en chans sen får det vara" särskilt inte i USA. Också får man ju tänka tillbaka hur det var för en själv första gången.

Jag är inte ledig imorgon förens på kvällen, men på lördag efter kl 3 med glass och gym låter superbra. Kolla upp vad stället hette också, kanske är det friendlys`?





Ha de så bra!!

Kramar Lousie

2008-09-04 @ 03:55:18
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Starbucks är ju en hit ;)

2008-09-04 @ 15:19:39
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Julia Hornebrant

Jag kan tipsa dig om Starbucks varma choklad! Den är underbar, sen har dom några frusna drycker som är jättegoda också! Tack för ditt svar! Jag ska snart skicka iväg mina papper! :D Kram

2008-09-04 @ 19:56:53
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: Klara

Det låter sjukt nice Mathilda :) Have the time of your life!

Puss och kram

2008-09-06 @ 14:14:40
Postat av: Klara

Det låter sjukt nice Mathilda :) Have the time of your life!

Puss och kram

2008-09-06 @ 14:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se