Helgen

Helgen fortsatte i fredagens tecken, vilket menas: Mycket bra!

Lördagen började med ett par timmars arbete. Bara att ta hand om den lilla så det var bara mysigt!
Efter det gjorde jag iordning mig och satt och väntade på att Louise skulle ringa :P Vid halv tre kom hon och hämtade mig och vi åkte och hämtade upp Sarah och Trine. Vi körde till Down Town Albany där det skulle vara någon slags festival på en speciell gata. Vi parkerade bilen en bit ifrån och gick inåt. Där var det hur mycket folk som helst. Vi stannade och kollade på en robot som dansade. Inget vidare!
Sedan gick vi gatan och tittade, mest tittade vi på folk, det fanns folk av alla dess slag! Lite stånd och sånt hade dem. Men det var det!
Bestämde oss för att gå tillbaka till bilen. Kvarteret vi gick igenom för att komma till bilen var precis ett sånt där ställe som finns i filmer där alla hänger precis framför husen och man undrar när någon ska dra en pistol. Tur att det var ljust ute :)
Vi åkte till shoppingcentret och gick där en sväng. Sedan började frågorna : " Vad ska vi göra?".
Slutade med att vi åkte och åt. Jag åt kycklingtacos som var mycket gott! Sedan åkte vi till Wal mart och kollade lite. Tittade bland annat på Halloween kostymer. Och vi hade väldigt kul åt en viss Mc Cain och Hilary Clinton outfit ;) Men det hade inte alla... Kul var det i alla fall och jag skrattade så jag grät!
Efter det åkte vi hem till Trine. Satt och pratade om allt möjligt, bland annat om au pair livet. Man uppskattar verkligen att sitta och prata med människor som är i samma situation. Mycket trevligt!
Sedan drog Louise och jag oss hemåt och vi kom fram till att trots att vi hela tiden undrat vad vi skulle hitta på så hade vi hunnit med en hel del denna kväll. Och som vi också sa; vi fattar nog inte hur mycket vi är med om egentligen!
En mycket trevlig kväll med de svenska tjejerna :)

I dag blev jag hämtad av Louise vid halv tolv. (jag vet, hon är min privata taxi. Men jag ska skjutsa runt på henne när jag får köra sen). Vi åkte iväg till en fin park som hon skulle visa mig. Vad vi inte visste var att det var något slags jippo där så det var hur mycket bilar som helst och poliser som dirigerade trafiken. Men vi fick se parken i alla fall och den var mycket fin :) Sedan åkte vi vidare till det efterlängtade Target. Väldans stort och dem har i princip allt! Efter det besöket åkte vi till Wal mart. Där köpte jag faktiskt två födelsedagspresenter till mitt värdbarn. Nöjda åkte vi hemåt.
Mycket trevlig dag med Lousie, som alltid!
När jag kom hem hjälpte jag min värdmamma med maten för kvällen. Gjorde en sallad som blev mycket uppskattad :) Under tiden som vi fixade maten spelade min värdmamma upp musik som hon tyckte om och jag lärde mig en hel del. Vi ska göra det någon mer gång och då ska vi ta Beatles och hon ska även få lyssna på mina skivor som jag har med mig. Kul!
På kvällen kom lite släkt och firade mitt värdbarn. Vi åt så himla god mat och hon fick presenter. Mina presenter blev bra som tur var :) Efter det var det tårta, kanske världens godaste tårta. Den är verkligen helt i min smak. Typ vanilj och chokladglass och sen i mitten är det krossade oreos eller något liknande. Väldigt enkel men precis i min smak.
Det var ett roligt kalas!

Nu sitter jag här på mitt rum och en hel helg har gått igen. Men den blev väldigt väldigt lyckad! :)
Nu ser jag faktiskt fram emot en vecka med jobb, känns som att jag har fått ny energi och det tackar jag för!

Som min värdmorfar sa idag: " Jag kan se på barnen när de är med dig och när de kramar dig att de älskar dig!"
Då kan man ju inte annat än le och bara uppskatta allt!

Kommentarer
Postat av: Mary

Uhh, det låter inte fel Mathie !! :)

Kul att du hade en bra helg!

KRAM

2008-09-22 @ 10:01:31
URL: http://[email protected]
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Kan inte du maila över bilderna du tog?

Hoppas du ahr det bra!

Kram Louise

2008-09-22 @ 18:30:00
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se