Jobbdag

Idag var det min andra jobbdag. Det gick bra, var ensam med den minsta och äldsta på förmiddagen. Gick ut och gungade och tog en promenad, det var såå varmt ute, riktigt högsommar värme :)

På min rast hade jag tänkt ta en promenad och packa upp mina saker. Men det slutade med att jag hamnade på skype och pratade med först mamma och sen Martina.
När jag satt och svarade på mejl kom de två äldsta upp men en tallrik mat till mig, varma mackor, chips, ett äpple och juice till. Just like the American way :) Så snällt!

Sen var det dags att börja jobba igen, jag blev ensam med de två minsta som låg och sov, eller skulle sova i alla fall. jag städade och fixade med tvätt och plockade undan leksaker.
Sedan åkte vi till min värdmammas syster för att fira min värdmormor som fyllde år. Där var samma folk som på kalaset i måndags. De är så trevliga och snälla mot mig. Vi åt mat och tårta. Det var mycket trevligt!

När vi kom hem gick barnen och la sig, sen satte sig jag och värdmamman och pratade om hur de första dagarna har gått osv. Känns mycket bra att prata om allt, vad jag gjort bra och vad vi kan jobba vidare på. Tar ju ett tag att lära sig allt!

Imorgon börjar de två äldsta barnen skolan. På morgonen kommer skolbussen och hämtar dem, (ja, de gula bussarna :P). Så idag har vi gjort lunchlådor till dem. Känns så kul!

Nu ska jag sova! God natt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se