Lördag

Skönt att få sova ut idag, sov till nio. Var ensam hemma så jag åt frukost i lugn och ro och slappade. Vid elva kom de två minsta barnen hem så då passade jag dem när värdpappan åkte till jobbet. Busade lite :)
Sedan kom de andra hem. Lade alla barnen för en nap och så plockade jag upp lite leksaker. Sen var den jobbdagen slut.

Slutade vid halv tre och några minuter senare kom Louise och hämtade mig. Vi åkte till det stora shoppingcentret och träffade Sarah och två andra svenska au pairer Trine och Sandra. Kul! Vi gick i lite affärer innan vi gick på bio. Fick äntligen se hur stora popcornpåsarna var, jag tog en small men den var inte så liten... Vi såg filmen "Hamlet 2". Den var jättedålig. Skulle vara en komedi, men de gånger jag skrattade så var det åt andra människor i biografen och deras skratt!
Trots dålig film var det en trevlig kväll!
Fick skjuts hem av Louise och Sarah. Innan jag gick gjorde jag de glada genom att ge dem detta:



Och vad innehöll det om inte svenskt godis! :)
Detta gav jag för att på ett sätt visa min tacksamhet för hur bra och tryggt det har varit för mig att veta att de fanns i Albany när jag kom. De är så trevliga och jag är så glad och lyckligt lottad att de är här och att jag får träffa dem!


När jag kom hem pratade jag lite med mina värdföräldrar. De hade precis satt på en film. De sa att jag gärna fick komma ner och se dem med dem, så snällt, men jag tror jag stannar här uppe. Sånt här tycker jag är svårt, jag vill ju inte vara den här som bara är på sitt rum när jag är ledig utan vill ju såklart umgås med mina värdföräldrar och bli en del av deras familj, men samtidigt vill jag inte tränga mig på hela tiden. Svårt att avgöra vad som är rätt, men ikväll är jag på mitt rum och så umgås jag med dem en annan kväll. Hmm, funderar fortfarande över mitt beslut men hoppas att mitt beslut är bra.

Mina värdföräldrar sa att jag kunde komma ner och värma en pizzabit om jag var hungrig. Jag borde vara vrålhungrig för det enda jag har ätit idag är flingor och yoghurt och två mackor till frukost, en macka med jordnötssmör och sylt vid ett, och sen popcorn på bion, och nu sitter jag här och äter godis, svenskt godis. Joel och Johan: jag åt precis upp era Ahlgrens bilar :)
Mycket snacks a la amerika. Men jag lovar er, detta ska inte bli någon vana!

Idag har det förresten regnat hela dagen, riktigt höstväder. Antar att det är hej då till den 30 gradiga värmen. Glad att jag ändå fick uppleva det i september :)

Funderar på att lägga upp lite bilder från NYC. Så håll utkik!




Kommentarer
Postat av: Sarah

TAAAAAAAACK för godiset!!!!! Du är sååå söt!

2008-09-07 @ 15:32:06
URL: http://sarahmagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se