Poolparty och Louise

Idag på förmiddagen åkte jag, värdmamman och den lilla och handlade. Jag körde igen, det gick helt okej, men det är svårt men det är bara att öva. Kör den lilla bilen nu, sen ska vi gå över till den stora :P

Vid fyra gjorde vi iordning oss och åkte till deras country club där det var fest för att poolen ska stängas. Där var det en massa folk, pool, hoppborg, musik och dj, och lite andra aktiviteter. Mat och dricka fanns också. Precis när vi kommer in kommer Louise. Det var så kul att äntligen få träffa henne :) Vi gick runt lite och pratade och sen satte vi oss och åt. Det var jättetrevligt! Lite senare följde jag med hem till henne, sen åkte vi en sväng och hon visade mig runt lite i området. Jag fick åka i hennes berömda bil ;) Haha!
Vi åkte till Crossgate mall, men det var tyvärr stängt så det får bli en annan dag.
Mycket trevlig kväll och det var såå kul att få träffa Louise, hon var jättetrevlig och jag tror absolut att vi kommer att ha kul ihop :) Fick skjuts av Lousie hem och det tog ett tag innan jag fick upp den automatiska garageporten :P Men jag lär mig förhoppningsvis, vill ju inte bli utelåst!

Fick förresten lite presenter av värdfamiljen idag. Fick en dagbok, godis, kalender, noteblock, en grej till duschen, en söt låda att lägga smycken i och ett kort där de skrivit att de var jätteglada att jag äntligen var här och att de hoppades på ett toppenår och att de skulle stötta mig genom det här osv. Så himla gulliga!!

Blev glad idag när den lilla ville bli buren av mig för då sa den äldsta att hon brukar vara rädd för främlingar, och jag var ju typ en främling, men hon verkar ha accepterat mig och med de andra barnvakterna är det inte så med. Det gjorde mig glad! Det känns som att jag har kommit nära barnen fast det bara gått ett par dagar, men de vill umgås med mig och de kramar mig. Och idag när jag inte åkte med dem hem från counry cluben så hade de frågat flera gånger var jag var. Så söta :) Jag känner mig så lyckligt lottad!

Imorgon får jag se vad som händer, det som finns som förslag är kalas, horseracing och shopping. Får se vad det blir :) Är ju ledig imorgon. Här i USA är det Labor day. På tisdag blir det min första dag på jobbet :) Spännande!

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Åh vad gullig du är!! Tack för en jättetrevlig kväll också. Det kommer många, många fler sånna.



Kram Louise

2008-09-01 @ 03:47:10
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Linda Thell

fett kul! jag drar till Longisland, New york. =)

2008-09-01 @ 08:16:29
URL: http://thellme.blogg.se/
Postat av: Nattis

Heej =) Så roligt att läsa din blogg Mathilda, du verkar verkligen ha det toppen! Verkar vara mycket som händer varje dag, många nya upplevelser förstår jag..fortsätt skriva så ska jag fortsätta läsa =D Ta hand om dig. Kramar / Nattis

2008-09-01 @ 12:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se