Väder

Måste bara skriva om en sak som jag tycker är ganska rolig.
Det handlar om något så konstigt som väderprognosen. Hemma i Sverige står det på tidningens framsida något i stil med ”delvis molnigt men uppehåll” eller kort och gott ”soligt väder”. Här i USA har de också en liten notis om vädret på första sidan men här har det stått saker som ”det sista soliga vädret från sommarbuffén”, ”hade det inte varit för skolan hade man trott att det var augusti” eller som det stod idag ”De som är fans av 70-talet gillar nog det här”. Haha, kanske är det bara min humor men jag tycker det är lite kul att varje dag kolla vad de har skrivit för vädernotis på första sidan :) Lite annorlunda mot vad jag är van vid. Haha!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Kul med au pair blogg:) jag ska åka som au pair om två veckor:D

2008-09-08 @ 18:39:51
URL: http://gonzesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se