Besök av familjen: Albany

Så kom söndagen och dagen då min familj skulle träffa min värdfamilj. Hämtade min familj från hotellet och när vi svängde upp på uppfarten tror jag att det var fler än jag som var nervös. Barnen fick presenter när de kom och de lättade upp stämningen väldigt mycket och barnen slappnade av. Presenterna kom ifrån Sverige och blev verkligen uppskattade. När vi skulle gå frågar killen: " Can I keep this toys?". Det blev rundvisning och prat och vi umgicks. Kunde bärja slappna av då jag märkte att det gick bra. Men det var fortfarande en konstig känsla som inte gick att beskriva. Att ha sin familj här i ens "nya" hem med en annan familj. Vi gick på en promenad i området vilket var trevligt! Stannade upp för en sekund och insåg att här, där jag alltid brukar gå med barnen, gick nu min familj tillsammans med värdfamiljen. Alla tillsammans!
Min syster lekte jättebra med de två äldsta och det var verkligen kul att se. Allt gick så bra!
Lite senare på kvällen åkte jag och min familj till Cheesecake Factory och åt. Trevligt och gott!
Mycket nervös men lyckad dag då familjerna fick träffas!

måndagen regnade det. Tog familjen till New York State Museum och gick omrking där lite och tittade. De hade en utställning om 9/11 vilket var rörande att se. Vi tittade runt lite i Albany också. Åkte upp i ett utsiktstorn med utsikt över Albany. Det var ju inte som utsikten från Rockfeller Center över New York City men det var kul att se. Efter att ha ätit lunch och visat vart Louise bodde åkte vi ut till mina värdmorföräldrar. Där hade alla planer spruckit pga det dåliga vädret men det blev mycket trevligt i alla fall. Vi hade rundvisning i bil av området där de bodde. Åkte och hälsade på min värdmammas syster och hennes familj vilket var kul! Sen åkte vi tillbaka till värdmorföräldrarna och hade middag. Mycket trevligt!
Även detta möte gick bra! Riktigt kul att de fick träffa lite släkt också. 


 

Tisdagen kom och då begav vi oss till Lake George. Det var ganska kallt och alla affärer var stängda eftersom det inte är säsong än så vi tittade bara lite innan vi åkte vidare till några outlets och shoppade lite. Efter det åkte vi till Saratoga och åt kinamat. Gott! Åkte hem och fixade iordning oss och sen kom min familj hem hit för att fira den äldsta tjejen som fyllde år. Mycket trevlig kväll då det var mat, lek, presenter och tårta. 


Onsdagen var sista dagen här för min familj i Albany och den dagen tillbringades på shoppingcentrat. Vi gick omkring i affärer i ett antal timmar och shoppade. Hann även med glasspaus och lunch. Trevligt!
Vi fem kom min familj hem hit och lekte med barnen. Vi målade även påskägg. Sen åkte jag, min familj och mina värdföräldrar på middag. Vi åt mycket god mat och hade det jättetrevligt och kul på restaurangen. Ett mycket bra slut på vistelsen i Albany.

 

Min familj tyckte det var jättesorgligt att säga hej då till min värdfamilj. Min pappa sa: " Jag har bara träffat dem ett par dagar och tycker att det är jättesorgligt att behöva säga hej då. Då tänker jag på dig och på hur jobbigt det kommer att bli för dig när du måste säga hej då".
Då ville jag nästan börja gråta, den tanken och känslan är alldeles för hemsk och jobbig.

Jättetrevliga och roliga dagar i Albany med min familj fick jag!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se