Ny kategori

Välkommen till en ny kategori som jag har skapat här på bloggen.

För exakt ett år sedan satt jag med högen av ansökningspapper och fyllde i, bad om referenser, gjorde bildkollage och drömde om att förverkliga min dröm om att åka som au pair till USA.

Den här kategorin skapar jag för att försöka hjälpa blivande au pairer. Det är mycket att tänka på, många val och mycket papper att fylla i. Jag hoppas att detta kan hjälpa blivande au pairer och att ni kan känna att ni får ut något av det.
Jag kommer att skriva om allt i från att välja organisation, att skriva ansökan, välja familj till att göra sig redo inför avresan som au pair.

Har ni frågor är det bara att ni hör av er så svarar jag så gott jag kan.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Åh vad bra :)

2009-04-20 @ 09:23:10
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag undrar hur du känner angående organisationen du åker med? Har för mig du åker med Cultural Care, och jag ska nämligen också åka iväg i höst och har kontaktat dom. Tänkte att det skulle vara bra och höra lite vad du tycker om dom! :)

2009-04-21 @ 14:26:32
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

hej har också tänkt åka till usa som au pair.

Har du varit med om ngt negativt där borta i usa?

var det inte läskigt att bo hos den nya fimiljen i början?

Hur går allt till när man kmr till usa? åker man dit på egen hand för första gg?

om det skulle hända ngt om man åker dit, finns det ingen kontakt person i usa från org,?



tacksam för svar



MVH florriis

2009-06-20 @ 21:43:14
URL: http://miiflorriis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se