Påskdagen

Ja, denna dag passerade fort förbi. Kyrkan på förmiddagen, sen hem och byta om. Sen var det iväg på Easter Egg hunt, sen middag hos värdmorföräldrarna. Easter Egg hunten var rolig. Vi var en hel del människor och delade upp oss i två lag. Först gömde det ena laget äggen och de andra skulle hitta dem på tid och sen bytte vi. Äggen vi letade efter var hårdkokta målade ägg. Det var riktigt roligt! Både vuxna som barn deltog. Påskmiddagen hemma hos värdmorföräldrarna bestod av skinka, potatismos och gröna bönor med paj till efterrätt. Mycket gott!
Dagen gick i ett så nu känner jag mig riktigt trött.
Jag hoppas det är på grund av tröttheten som gör att jag inte känner för att jobba imorgon. Barnen har lov vilket betyder fyra barn hela dagarna. Just nu känns inte den tanken så himla rolig men jag hoppas att den gör det senare. Jag tänker på att vi kan göra en massa roliga saker tillsammans, tittar man på vädret så är det en stor sol hela veckan vilket ger mer aktiviteter, och så umgicks jag ju inte så mycket med barnen förra veckan så det får jag verkligen ta igen nu. Så om jag ser det så och tänker positivt så kommer denna veckan att bli rolig.

Trots det kan jag inte låta bli att vara lite avundssjuk på de som har barn som redan har haft sitt lov. Men så är jag ju också väldigt trött och utmattad. Jag hoppas att en god sömn i sängen inatt ändrar detta.

God natt och Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se