Tårar

Dagen började så bra. Jag åkte iväg för att titta in filminspelningen men två minuter efter att jag hade satt mig i bilen så ringer min värdmamma och efter det så blev allt lite annorlunda. Hon berättade att deras gamla au pair har bestämt när hon ska komma i sommar så hon ville bara komma så att de datumen var okej med mig. Jag sa okej och det kändes bra. Men sen när jag lade på så kom tårarna och jag jag blev själv frövånad när jag en sekund senare började gråta högt. Jag bara grät och grät.

Jag har vetat att den här dagen skulle komma. Har inte skrivit om det i bloggen, men detta är ett ämne som har gett mig magont, tårar och en jobbig känsla. När jag har tänkt på det så har jag försökt att tänka positiva tankar, men nu är dem som bortblåsta. Nu är dagen här, det är bestämt, hon ska komma. Jag visste att jag kanske skulle fälla några tårar när jag fick reda på det. Men jag blev förvånad över att jag grät så mycket och så länge som jag gjorde.

Nu har det gått några timmar men jag har fortfarande en jobbig känsla i magen och det känns som att jag är nära till tårar hela tiden.

Usch, jag ville bara lätta mitt hjärta lite i bloggen.

Skriver om filminpselningen lite senare. Nu ska jag gå ut på en promenad. Temperaturen visar på 98 F. Kanon väder!

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Mathilda, Min abSOLut underbaraste vän. Jag vet hur du känner dig, vi har pratat såååå mycket om detta och jag lider med dig att behöva få veta om det och att du inte har mig att vara och prata om det med. Jag drömde om USA i natt, att jag skulle dit och jobba över sommaren som iofs var nästa sommar. Jag önskar att jag kunde komma dit ner när hon kommer.



Men tänk positivt. Du fick ett datum klart för dig, hon vet vad du är med om, hon kommer stanna och gå snabbare än vinden. Hon kommer säkerligen hjälpa till för hon är ju faktiskt snäll, jag vet det. Hon och du kanske kan åka ut på liknande "Louise och Mathilda" äventyr. Eller så tar ni mer er barnen också.



Ser det positivt men prata också med din värdmamma om det. Berätta hur du känner dig för hon kommer förstå. Det gör hon oftast alltid och hon kommer göra så att de blir mer bekvämt för dig.



Jag hoppas, hoppas att du blev lite gladare av det här.



Kramar Louise

2009-04-26 @ 11:45:09
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se