6 mander

For exakt sex mander sedan lamnade jag svensk mark och begav mig till USA pa mitt livs aventyr!
Idag, den 25 februari 2009, ar det sex mander sedan jag stod pa Arlandas flygplats. Det kanns som en evighet sedan samtidigt som det kanns som att tiden bara har sprungit ivag.
Darfor tankte jag idag bjuda er pa en liten resume av mitt halvar har i USA som au pair.

25 augusti 2008 lamnade jag Sverige och min forsta anhalt var au pairskolan dar vi hade lektioner och sightseing i New York City.
 

Efter fem dagar kom jag till vardfamiljen och har pa plats hos dem har jag hunnit med en hel del.

I september akte jag till NYC for att traffa Martina! Hur varmt som helst men jattekul!


En liten utflykt till Lake George hanns ocksa med i borjan pa hosten tillsammans med Louise. Dar tittade vi pa den underbart vackra utsikten och fann till var gladje en affar som salde svenska saker.


I oktober var det en ny resa til New York City, den har gangen for att traffa min kara van Anna. Kan inte med ord beskriva hur kul det var att fa traffa henne igen.


Sen kom Halloween med allt vad det innebar: Pumpakarving, utstyrsel (bi), trick or treat m.m.
En hogtid jag inte kommer att glomma i forsta taget. 
    

Boston besoktes under en helg i November med Louise. En mycket mysig stad som jag garna vill aka tillbaka till.
  

I november kom annu en hogtid, Thanksgiving. Da var det umgange och mat som gallde. Kalkonen tillagades och avnjots.


Nu var det ocksa dags att finna en gran.  Det var en mysig utflykt och gran fann vi.   
Sedan kom December och da hande det en hel del. Den borjade med att jag och Louise begav oss till New York City. Underbart att vara dar med all julskyltning. En perfekt juldag i NYC. 
             
Helgen efter det var det icestorm da vi flydde hem till var vardmammas syster over dagen. Men vi hade tur och fick tillbaka strommen pa kvallen. Vissa hade ingen strom pa flera dagar. Den helgen var det ocksa Lucia och det firades hemma hos oss.
 

Julen kom. Julaftonen firades med svensk julmat som jag sjalv hade lagat. 
Juldagen firades med paketoppning tidigt pa morgonen, slakten pa eftermiddagen och vanner pa kvallen. En perfekt dag!
Jul i USA!


Det nya aret firades forst in pa country cluben med vardfamiljen och sedan med vanner. Valkommen 2009!        
        

I januari begav sig jag och min vardfamilj pa semster till Florida. Underbar semester da vi besakte Disney World, Sea World, Universal Studios och poolen. 
    
  
Snowshoeing fick jag ocksa prova pa har i USA under en vinter som var ovanligt kall och snoig. 

Alla hjartans dag kom ocksa och den firades pa kvallen med Louise med tacos, godis och romantisk komedi. 

Detta var mina forsta 6 mander har i USA. En del av det, sedan har jag ju gjort en massa roliga vardagliga saker tillsammans med barnen ocksa.
Nu har jag 6 mander kvar. Vi far se vad dem har att erbjuda. Jag tror att de kommer att innehalla lika mycket gladje och aventyr! Det finns redan planer som tyder pa det!

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se