Alla hjärtans dag

Så närmar sig det den 14 Februari, dagen som kallas Alla hjärtans Dag. Har glömt bort lite hur det är i Sverige denna dag men jag vet att det säljs blommor, kort och choklad.
Här i USA är allt väldigt rosa, rött och mycket hjärtan. Det säljs blommor, kort och choklad. Det säljs också en hel del godis, men det är samma godis som säljs under årets alla andra dagar. Skillnaden är dock att godiset nu ligger i en hjärtask eller har fått ett hjärta på originalpåsen. Jaa, så kan man också göra.
Jag och min syster brukar köpa blommor eller en chokladask till våra föräldrar och en fika med vänner brukar också planeras den dagen. I år går jag in för det lite (mest för att jag är i USA tror jag). Barnen ska få en varsin present och ett alla hjärtansdagkort plus lite godis. Har redan gett bort två presenter. Egentligen tycker jag inte att man behöver ge bort presenter utan det räcker med ett kort eller likanande. Men detta är jag som person, jag tycker om att ge, så jag kunde inte stå emot denna dag.


Såhär ser det ut på Walmart just nu!

Det har också hunnits med lite Alla hjärtans dag pyssel i veckan. I går blev det en hel del pyssel med att göra Alla hjärtans dag kort med barnen. Kul! Och i onsdags skulle det komma ett hel gäng med barn så jag förberedde pysslet till dem. Jag tycker om att pyssla så det har varit kul att vara lite pysslig den här veckan. 


Så här blev resultatet!

Nu ska jag faktiskt slita mig ifrån datorn och göra iordning korten och presenterna tills imorgon.
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se