Irriterande

Okej, när mitt rum är stökigt så vet jag i alla fal vart jag har mina saker. Det vet jag inte nu då mitt rum är snyggt och städat.  En magnet med mig och mina barn på som jag gjorde på nyår har varit borta en längre tid och idag kom jag på det så jag bestämde mig för att leta efter den. Utan resultat. Ju mer jag letade desto mer arg och upprörd blev jag.
När jag beklagade mig för mamma sa hon " Den kanske har åkt ner i papperskorgen av misstag". Då sa jag: " men då är den ju borta!". "jaa, så kan det vara" säger min mamma till svar. Det är inte direkt det man vill höra. Letade vidare men även denna gång utan resultat. Jag blir tokig!
Min värdmamma kom upp för att hjälpa mig lite. Hon sa att jag skulle tänka på nåt annat och så skulle hon hjälpa mig att leta en annan dag.
Men jag blir tokig: "Vart kan den vara??".
En magnet är ingen stor grej, men för mig var det ett stort och fint minne. Och jag vill ha den! Men förhoppningsvis dyker den upp. Jag håller tummarna. Jag hade som tur var tagit ild på magneten, men tror ni jag hittar bilden? Nej, inte det heller!

Jaa, ska som sagt tänka på nåt annat nu och leta igen en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se