Oscarsgalan 2009

I sondags var det alltsa dags. Den 81 oscarsgalan gick av stapeln i Kodak Theatre i Los Angeles. Jag satt bankad och tittade pa roda mattan. Sa kul att se vilka manniskor som ar dar och vad de har pa sig. Det var manga manga snygga klanningar i ar. Blev nog lika uppspelt som reportern nar Angelina Jolie och Brad Pitt dok upp pa roda mattan.
Kul att se alla kandisar!

Jag har alltid tankt att galan ar langtrakig och inget vidare rolig. Men i ar blev jag imponerad. Allt var sa snyggt gjort. Dansnummer, presentationerna av de nominerade, talen osv. Numrena var snygga, dekoren var riktigt bra och de presneterade de nominerade for huvdrollerna och birollerna pa ett mycket snyggt satt. Nagra av de gamla vinnrna tradde fram pe scenen och talade till var och en av de nominerade. Det handlade inte bara om vinnaren vilket jag tyckte var jattebra gjort. Jag har ocksa alltid tankt att filmerna pa oscarsgalan ar djupa och speciella. Och de som hade nomineringar var det men de visade aven klipp fran "Sex and the city - the movie", "Mamma Mia" och min favorit "High School Musical 3" visade dem tva ganger plus att Zac och Vanessa var med i ett snyggt dansnummer.
Som sagt, jag blev riktigt imponerad av arets upplaga av Oscarsgalan och tyckte att allt var sa snyggt gjort. Programledaren Hugh Jackman skotte sig mycket bra och hade ett snyggt oppningsnummer.
Heath Ledger fick pris for sin roll som Jokern i Batman. Det tyckte jag han var vard. Hans familj, mamma, pappa och syster gick upp och tog emot priset och holl ett jattefint tacktal. Bade jag, min vardmamma och publiken satt med tarar i ogonen. De tog emot priset at hans dotters Matildas vagnar som kommer att fa priset nar hon fyller 18 ar. Nu ar hon 3 ar. Det var sa fint och kansloladdat!

Jag sag faktiskt hela Oscars galan! Helt enkelt en mycket bra gala!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se