Sista deltavlingen

Sa var det da dags for Melodifestivalens sista deltavling. Denna gang i Malmo.
Jag har som valigt lyssnat pa en minut av all latarna i detta startfalt och sahar tycker jag efter det:

Star Pilots "Higher" - Det har ar en bra uptempo lat som jag tycker om. Den ar latt att digga med i. Bra lat helt enkelt! Men ar den inte valdigt lik en annan lat?

Sarah Dawn Finer "Moving on" - Jag tyckte jattemycket om Sarahs forra bidrag. Den har laten ar ocksa jattefin och hennes rost ar sa underbar. En jattefin och vacker ballad.

Malena Ernman "La Voix" - Den har laten ar ingen favorit. Tycker inte om refrangen. Ar Malena Ernman med i "Lets Dance"? Tycker jag kanner igen henne.

Thorleifs "Sweet Kissin' In The Moonlight" - Jaa, en riktigt skon dansbandslat. Ingen favorit till Melodifestivalen me en skon lat.

Agnes " Love love love" - Jag tycker om den har laten. Jag gillar Anges lat och den har ar en snabb och mycket bra lat.

Susanne Alfvengren "Du ar alskad dar du gar" - Detta ar en fin ballad. Men ingen lat som jag kanner eller tycker ska ga vidare i Melodifestivalen.

Next 3 "Esta Noche" - Detta ar ingen favorit. Jag tycker inte om rapen men daremot tycker jag om refrangen. Den svanger litegrann.

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng "Killing me tenderly" - Den har laten tycker jag verkligen om. Jag gillar versen, jag gillar starkt refrangen. Wow, detta ar en stor favorit enligt mig! Aven om det ar lite at ballad hallet. Men denna lat ar riktigt bra!

Detta var valdit kort om alla bidragen denna deltavling. Efter att ha lyssnat kort pa alla tycker jag sahar:

Finalen:
Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng
Anges

Anda Chansen:
Sarah Dawn Finer
Star Pilots

Aven denna gang far vi se vad svenska folket sager. Forra lordagen hade jag tre ratt och ett fel, vi far se hur det blir denna gang. Har en kansla av att Agnes och Sarah Dawn Finer kanske byter plats.

Vad tycker ni? Vilka bidrag tycker ni ska ga vidare?

Ha en trevlig lordag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se