College basket

Dagen igår blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men det var bara positivt!

Istället för att börja elva så började jag halv nio eftersom den ena flickan var sjuk. Sedan skulle jag vara barnvakt på kvällen för att de skulle på basket. Då skulle jag jobba 11 ½ timme sammanlagt, vilket jag egentligen inte får, men jag gick med på det för då skulle jag få vara ledig idag. Hade rast i två timmar som sedan blev fyra timmar för att min värdmamma inte behövde hjälp.
Pratade länge med min familj på skype och sen åkte jag och hadlade mat till mig själv till kvällen. När jag kommer hem säger min värdmamma att jag kan få följa med på basketen. Tackar ja, det lät ju jättekul! Så min värdmammas syster kom och vaktade barnen. Jag, min ena "kusin" och mina värdföräldrar åkte in till Albany för att kolla på college basket. Jag var förväntansfull. Detta skulle bli kul!
Vi skulle sitta med några från min värdpappas jobb så vi satt i en box. En sådan där box som jag har sett bland annat David Beckham och Tom Cruise sitta i. Inne i boxen var det en hel del människor och mat. Det var trevligt och jag log och presenterade mig och pratade även med några personer där inne. Det var riktigt trevligt! Det var också kul att se basketen. Det hände alltid något vilket var kul! Det enda jag saknade var cheerleaders och min värdmamma förstod inte varför det inte var några.
Men det var en bra match, vårt lag vann och detta var en av alla de saker jag vill göra när jag är här! Så det var riktigt roligt och jag är glad och tacksam att de tog med mig.





Snart kommer Louise hem till mig. Vi ska vara lite här och sen ska vi på bio och se filmen "Bride Wars", och sen ska vi äta middag. Mycket trevligt!

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh, vad roligt! Jag vill också gå på college basket :)

2009-01-10 @ 21:59:40
URL: http://hornebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se