Florida Dag 7 - Universal studios

Vår sista dag på semestern och vad händer då tror ni? Jo, de visar kanonväder veckan som kommer. Precis när vi ska åka hem. Men vi får i alla fall nöja oss med att vår sista dag blir fin.

På morgonen fick jag skjuts till Universal Studios. Där jag skulle gå runt och unna mig själv lite som mina värdföräldrar sa.
Kom dit nästan precis efter att de hade öppnat, tog en karta och tittade lite på vad jag ville göra och gick sedan och ställde mig i kö till deras nya attraktion "Simpson karusellen". Visste inte om den skulle vara något för mig eftersom jag inte är ett så stort fan av serien. Men kön såg inte så lång ut så jag ställde mig. Jag väntade och väntade och efter 45 låånga minuter fick jag äntligen sätta mig i en vagn. Vi var åtta personer i en vagn och när det var dags öppnades taket och vi åkte upp och sen var det som en stor skärm som man tittade på. Den var så stor att allt som hände på skärmen kändes det som att man själv var med om. Vet inte hur jag ska förklara det men det var riktigt häftigt, läskigt och så roligt. Det var absolut värt väntan. Efter det gick jag till en show där de hade djur som hade varit med i någon film. De visade trix osv som de använde sig av i filmer. Kul!
Efter att ha åkt några andra karuseller gick jag på en "Horror Make Up Show" där de visade hur de sminkade och gjorde vissa trix i skräckfilmer. Personerna som höll i det var så roliga så det var riktigt roligt och intressant.
Efter showen gick jag bara runt och tittade. De hade gjort som olika områden som San Fransisco, Hollywood, New York osv. Det var riktigt snyggt gjort.
Sedan bestämde jag mig för att göra den sista saken av allt som jag ville göra när jag först såg kartan, nämligen åka en "ET" karusell. Omgivningen var så himla fin och snyggt gjort. Man satt som på cyklar och åkte runt, det var mörkt och man såg en massa olika saker, åkte över en stad osv. Jättefint! Innan man gick in fick man säga sitt namn och i slutet av karusellen står "ET" och säger tack och nämner alla ens namn på de som sitter i vagnen. Kul!
Efter det kände jag mig väldigt nöjd och bestämde mig för att åka hem. Klockan hade redan sprungit iväg till halv tre. Medan jag väntade på att få skjuts hem gick jag och köpte en sovuneir (en fotoram som såg ut som en sådan där som de har när de säger "tagning 2" osv). De hade också lösgodis så det köpte jag såklart lite. Gott!
Det var riktigt varmt ute så det var skönt! Hade hoppats att jag kunde lägga mig vid poolen när jag kom hem men den minsta var sjuk så jag fick vara inne med henne. Lite surt, men man kan ju inte få allt. Jag tänkte på allt jag hade fått så jag skulle inte klaga.
På kvällen sa min värdmamma att jag skulle gå till jacuzzin. Man säger ju inte nej till sin värdmamma och det är jag glad för, det var underbart! Satt där och tittade upp och såg palmer och en blå-rosa himmel. Så fint! När jag satt där tänkte jag att detta ska jag alltid komma ihåg, speciellt när jag kommer hem till kalla Albany.
Gick sedan hem i shorts, och det var skönt. Hade inte gått i shorts på hela veckan, inte ens mitt på dagen, men nu gjorde jag det klockan sju på kvällen och det var skönt. Då tänkte jag "måste vi åka hem?".
Det var ändå ett perfekt slut på en perfekt semester!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se