Städning

Nu har jag precis städat mitt rum. Första gången jag städar mitt rum sedan jag kom hit. Känner mig väldigt nöjd nu när jag sitter här i mitt nystädade rum. Jag har dammsugit varenda litet hörn, svabbat golvet och skrubbat badrummet. Så nu är det rent och fräscht.
Det komiska men samtidigt irriterande är att vår städerska var här idag. Hon gick upp för att städa men mitt rum var lika dammigt innan som efteråt. Och mitt badrum hade hon inte rört. Så då fick jag agera städerska. Känns dumt att klaga då jag är glad över att jag fått rummet städat så ofta. Men ändå, lite irriterande är det i alla fall.
Fast det var faktiskt ganska kul att städa och det känns jättebra nu efteråt, det känns verkligen att jag gjort något nyttigt!
Men jag hoppas det inte blir alltför ofta!

När jag höll på att städa hör jag hur den minsta ropar nerifrån. Vinkar till henne och fortsätter städa. Hon fortsätter ropa så jag går ner och tar upp henne. Myser lite med henne och sen när jag ska sätta ner henne för att gå upp igen och säger hej då så ger hon mig en jättestor kram och vägrar släppa mig. Så himla gulligt! Tror ni jag kunde stå emot? Såklart inte, hon var för söt. Så jag gick runt med henne och myste. Hon hade sitt huvud mot mig och det finns inget som är mysigare än det. Jag gick bara runt med henne och njöt! Underbara stunder!

Nu ska jag njuta av mitt nystädade rum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se