My Sister´s Keeper

Idag har jag haft en ensam men bra dag. Åkte till shoppingcentret där jag strosade runt i affärer och letade efter en klänning till 4th of July. Hade fått en bild i huvudet hur jag ville ha det. Inte bra! Hittade dock en klänning som jag tyckte om och som jag tror blir bra.
Tog en onyttig lunch på "Friendley´s" innan jag gick på bio. Hade ganska svårt för att bestämma mig om jag ville se en djup, sorglig film som "My Sister´s Keeper" eller en romantisk komedi som "The Proposal". Vill se båda men har ända sen jag fick höra om filmen velat se den förstnämnda, så "The Sister´s Keeper" blev det.
Den var jättebra och jättesorglig. Satt med tårar genom hela filmen.  Men i mitten av filmen, under en speciell scen, brast det och jag trodde på riktigt att jag skulle börja gråta högt där i biosalongen. Jag gjorde inte det men många tårar blev det, som tur var hade jag näsdukar i väskan. Det roliga var att just under den scenen tittade jag runt i salongen och jag såg att jättemånga böjde sig ner och rotade runt i sina handväskor, torkade bort tårarna med sin tröjarm osv. Man kunde till och med höra snyftningar. Helt plötsligt börjar en person prata i sin mobiltelefon, så irriterande men oj vad mycket skit den personen fick för det. Dålig stil att prata i mobilen under bio.
Som sagt, filmen var jättebra och gav många tårar. Har alltid tyckt om Cameron Diaz men aldrig sett henne i en såhär seriös och allvarlig roll. Men hon gjorde den jättebra!
Detta var verkligen en jättebra och sevärd film. Jag rekommenderar den helt klart!
När filmen var slut och vi skulle gå frågar en dam som satt två platser ifrån mig om jag var okej. Haha, såg jag så bedrövlig ut?!

Efter filmen åkte jag hem och åt tacos med min värdfamilj. Sen slappade jag på mitt rum. Nu är klockan åtta, har inget planerat så jag får se vad kvällen bjuder på.

 
Min onyttiga men ack så goda lunch
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se