Studenten

För exakt ett år sedan tog jag studenten.

Det känns jättekonstigt att det har gått ett helt år. Tiden har verkligen sprungit iväg.

För ett år sedan begav vi oss till parken för Champagnefrukost. Solen sken, himlen var blå och stämningen var på topp. Efter det begav vi oss till kyrkan. Kan inte riktigt beskriva känslan där men allt kändes så högtidligt. Tilllbaka till skolan där det var fotografering följt av en god buffé och underhållning på hög nivå av lärarna. Efter mycket skratt blev det att gå till klassrummet, få betyg och säga hej då till lärarna.
Sedan gick vi ner och väntade ivrigt på att få springa ut. Känslan man hade precis innan det var dags att springa ut genom dörrarna går än i dag inte att beskriva. Vi sprang ut och sjöng vår Pippi sång omgjord till "Här kommer klassen S3". Vi avslutade på bästa sätt med ett " Äre röjjj eller?!".
Efter studentsången var det klart. Vi hade tagit Studenten! Wow!

Då var det bara att leta upp släkten och få blommor och gratulationer. Efter det samlades hela klassen igen och det var dags för flakåkningen runt stan. Det var ett lyckligt flak och vi sjöng med till alla låtarna och bara skrek av lycka. Föör vi har tagit studenten....!!

Dagen var inte slut där. Det blev motorcykelfärd hem för att fira med släktingarna och sen ut för att träffa sina kära vänner igen.

Detta var nog en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Studentdagen hade man väntat på med blandade känslor. Men när dagen väl var där var det nästan bara LYCKA!

Nu idag, ett år senare. tittar jag tillbaka på hur mycket jag har hunnit vara med om ett år efter studenten. Nöjd, tacksam och glad för allt kan jag ändå inte låta bli att sakna det lite extra just idag och längta tillbaka. Det vore inte helt dumt och man kunde vrida tillbaka klockan och få uppleva röjjet och studenten en gång till.

Men med minnen som aldrig kommer att suddas bort ler jag ett stor leende när jag tänker på Studentdagen den 5 juni 2008.


 

Sjung om Studentens lyckliga dar!

Kommentarer
Postat av: Ida

fin blogg du har :)



vore jättegulligt om du ville rösta på mig som veckans blogg! :)

Nr1- Idas lilla blogg. Tack =)

http://malinhee.blogg.se/2009/june/rosta.html#comment

2009-06-07 @ 16:10:43
URL: http://perfektioon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se