Upp och ner, ner och opp

Dagen började med att jag spenderade ett antal timmar med den minsta. Hon vara bara så söt, busig och rolig. Hon ville hela tiden kramas och busas, hon gjorde slängpussar och skrattade, sprang omkring och när jag satt på huk kom hon fram, slängde sig på min rygg och kittlade mig. Vad jag skrattade! Kunde man må mycket bättre?! Jag vaknade på bra humör men hade jag inte gjort det hade hon absolut fixat så att jag blivit på bra humör. Åhh, vad jag älskar denna lilla tjej!
Åkte och hämtade killen på pre school och när vi kom hem blev det lunch och lek. När jag slutade för att ha lite rast hade jag hunnit med att åka och handla mat, tvätta, tumla, vika och plocka undan tre maskiner med tvätt. Inte illa! Plus att ta hand om barnen. Mitt humör var på topp! Och inte blev det sämre när man kommer hem och sen en lapp från min värdmamma som säger : "Thanks, you are the best! Love".

Pratade med familjen på skype. Sista gången, nästa gång jag pratar med dem är de på min sida av Atlanten, i USA.

När jag sen började jobba igen var det simträning och när vi kom hem var det lek. Om morgonen var topp så var kvällen inte lika bra. Det var skrik och bråk. Barnen lyssnade inte och slogs. Det slutade med att jag tog ifrån tv program för den ena och bar den andra upp till sitt rum för att hon skulle lugna ner sig. Jaa, jag älskar dessa barn men ibland så visar de sina, icke så roliga sidor.
Men när kvällen närmade sig sitt slut var de tillbaka till det normala och det blev godnatt kramar och skratt.
Bra slut helt enkelt!

Nu fixar jag lite med saker jag har att göra. Känns skönt att se slutet på det. Snart ska jag se på "One tree hill".

Hoppas ni hade en bra måndag. Ibland är det de små sakerna som kan göra hela ens dag.

Ps. En rolig sak som hände när vi lekte var att killen ville att jag skulle teckna en elefant. När jag sa att jag var klar bara stod han och tittade på den. Jag vet inte om det var för att han var helt fascinerad eller inte visste vad han skulle säga. Sen ville han att jag skulle teckna en lastbil. När jag sa att jag var klar sprang han fram för att titta och utbrister på världens gulligaste sätt: "Wonderful". Haha, han var så söt!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Julia

Ja, tyvärr är det så illa :/ Dom bråkar jättemycket om nästan allt. Jag har inte pratat med min värdmamma, jag vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med henne utan att det låter som hon uppfostrat sina barn dåligt. Men jag ska prata med min LCC och så får jag se vad som händer. Låter ju som du fortfarande har det jättebra med din familj, det är skönt :) Kramar

2009-03-31 @ 04:39:18
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja tyvärr är det så illa :/ Barnen bråkar jättemycket om nästan allt, både med varandra och med mig. Jag har inte pratat med min värdmamma, jag vet inte vad jag ska säga till henne utan att det låter som hon uppfostrat sin barn dåligt. Men jag ska träffa min LCC på onsdag ju och prata med henne, sen får jag se vad som händer. Låter ju som du fortfarande har det väldigt bra med din värdfamilj, det är skönt att läsa :) Det ger mig lite hopp om att det kan vara kul med au pair jobbet också, inte bara jobbigt. Kramar

2009-03-31 @ 04:42:45
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: Julia

Nu blev det två nästan lika inlägg.. det stod att det första inte blev skickat först så jag skrev ett nytt :P Men men..

2009-03-31 @ 04:44:05
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Jag vet inte varför men jag sitter och läser och läser och läser och tänker "Åhh nu ska jag maila Mathilda med MASSOR av saker" men så tar jag fram mailet och allt står still. Av ångest och en lättnad.

Jag är så glad över att veta att allt är bra med dig, men ofta, riktigt ofta så tänker jag "Åhhh jag saknar våra roliga dagar och helger ihop" och jag får inte ut mig ett enda ord av vad jag ska skriva. Jag tror jag inte vill störtgråta och få känslan "Vad har har jag egentlgen lämnat. Det kunde ha blivit ett helt år ihop med minst lika mycket skoj i"



Som du kanske märker hos mig så lever jag i princip för helgerna. Dagis är kul, men kanske inte det som är mest uppmuntrande av allt. Det är inte som USA helt enkelt.



Vad jag ville komma med var att jag saknar dig otroligt mycket och jag tror inte det har gått en dag under denna månad som jag INTE har tänkt på dig och vad du gör och vad vi har gjort.



Tack Mathilda, ännu en gång för att få mig att sakna USA och minnas allt roligt vi har gjort ihop.

Jag lovar att jag ska maila snart.



Massa massa kramar!

Louise

2009-04-01 @ 01:46:34
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja, tyvärr är det så illa :/ Dom bråkar jättemycket om nästan allt. Jag har inte pratat med min värdmamma, jag vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med henne utan att det låter som hon uppfostrat sina barn dåligt. Men jag ska prata med min LCC och så får jag se vad som händer. Låter ju som du fortfarande har det jättebra med din familj, det är skönt :) Kramar

2009-04-02 @ 04:18:34
URL: http://hornebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se