Grillning och ABC

Ikväll grillade vi och satt ute och åt. För mig blev det kycklingsallad, grillad svamp och majskolv. Så gott!
Under mina nio månader här i USA så har det aldrig hänt att vi har kunnat sitta ner och ha en lugn middag allihopa tillsammans med barnen. Men det hände idag! Och det var hur mysigt som helst. Barnen satt vid ett litet barnbord och hade picknick som dem kallade det och vi vuxna satt vid det stora bordet. Gott och mycket trevligt!

När jag badade den minsta och den näst äldsta så satt vi och sjöng alfabetssången. Den minsta kan inte prata än men hon kunde sjunga sången. Jag blev helt imponerad. Tog henne genast till mina värdföräldrar så att dem skulle få höra och till min förvåning men stora glädje så gjorde hon en favorit i repris. Min värdmamma hjälpte till att sjunga och man kunde verkligen flera gånger höra att den minsta satte rätt bokstav i låten och att hon kunde låten. Precis som jag blev dem glada och nästan lite rörda. Det är vår lilla tjej det!
Som jag alltid säger, hon är sen med att prata men jag lovar att när hon väl börjar prata så kommer hon att kunna prata MASSOR! Jag är helt säker på att hon är så smart, hon kan inte riktigt prata än bara. Men det kommer, och när det kommer...oj oj vad hon kommer att prata.

Att höra henne sjunga alfabetssången gjorde verkligen min dag. Hon var så söt! Och hon blev så glad och blyg över all uppståndelse.

Nu är det movietime som gäller. Dags att se filmen "Marley and me".


Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Mathilda! :)

Hoppas allt är bra. Skulle bara kolla så att du fick mitt senaste mejl?

KRAM

2009-05-26 @ 21:38:25
Postat av: Malin

Hej!!

Jag har aldrig kommenterat här förut men jag har läst din blogg ett bra tag nu. Tycker att den är jättebra. Gulligt det där med ABC-sången. Till mina värdbarn hade vi ett ABC-pussel. Tack vare detlärde sig min två-åring att känna igen alla bokstäverna. Efter ett tag tappad hon iofs intresset men det var kul så länge det varade haha

2009-05-28 @ 17:51:55
URL: http://malinandrea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se