Kräfta

Jag är född i kräftans tecken men det är inte det jag syftar på. Jag syftar på hur jag ser ut just nu.

Igår hade vi vår sista dag men också vår första riktigt fina och varma dag. Var ute hela dagen och njöt av solen. Smörjde in mig, men inte tillräckligt. När kvällen kom hade jag fruktansvärt ont och var så himla röd att alla utbrast ett "ajj" när de såg mig. Det var bara att smörja in sig med After sun och hoppas på det bästa. De som var lite roliga tyckte att jag såg ut som en kräfta. Och jag kan faktiskt inte annat än hålla med.
Jag tror att det blev så pga att det var vår sista dag, jag ville få så mycket sol som möjligt för att få lite färg innan det var dags att åka hem. Men smärtan jag hade pga hur röd jag var fick mig att inse att det är inte värt det. Jag är väldigt känslig och måste verkligen tänka på det. Jag lärde mig en läxa. Igen!  Jag kan inte säga att det var första gången detta hände. Men jag måste verkligen vara försiktig, annars kommer jag att få igen när jag blir äldre.

Så ut i solen, men ta på solkräm! Var rädda om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se