Twilight

Jag har inte sett "Twilight" filmen, men gått miste om hysterin kring den har jag inte gjort.
Jag har hela tiden tänkt att en "vampyrfilm" är ingenting för mig men nu har jag läst och hört MASSOR av människor som säger hur bra den är och hur de bara älskar den.
Jag har också hört att böckerna ska vara jättebra. Min värdmamma läste i tidningen om böckerna så nu funderar vi på att läsa dem.
Jag också de senaste dagarna blivit sugen på att se filmen, bara för att se vad det är alla pratar om och se om jag tycker om den. Kanske kommer jag vara helt extas efter den precis som alla andra.
Imorgon (fredag den 20 November) har den andra filmen "New Moon" premiär och hysterin är STOR.

Jaa, jag kanske borde se filmen och läsa böckerna. Så många människor kan väl inte ha fel?!

Har ni sett filmen/läst böckerna? Vad tyckte ni?




Kommentarer
Postat av: mandy - au pair i Seattle

min kompis tvingade mig att se forsta filmen. sen va jag stuck, kopte alla bockerna och nu har jag biljett till new moon premiaren ;)

2009-11-19 @ 20:23:20
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: malin

jag såg den när den kom ut, den SÖG, haha jag förstår inte alls hur alla är så galna i den, ibland fundera jag på om jag sätt rätt film, men det har jag ju säkert ;P kommer iaf inte se den nya, slöseri med tid och pengar ;P

2009-11-19 @ 20:36:10
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har sett Twilight och den är super, eller egentligen är den kanske inte så bra. Men man fastnar :P

Ska om två timmar iväg och se premiären av New Moon :)



Men jag måste säga att böckerna är bättre, men så är det väl alltid :) Andra och tredje boken är bäst, så om du inte tycker första boken är en höjdare så borde du ändå läsa andra. :

2009-11-19 @ 21:36:57
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Emilie

Jag måste säga att filmen var bättre än boken. Kämpar mig igenom New Moon nu, fast som ljudbok. Grejen är att jag klarar inte av Bellas personlighet, den är typ den sista sorten jag vill läsa om (förrutom "åh mitt liv är såååå perfekt" sorten) så därför har jag svårt för den, men du borde definitivt ge den en chans :)

2009-11-19 @ 21:59:06
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag har läst alla fyra böckerna på engelska. Och jag tycker det är värt det, även om författaren är lite sådär halv bra, så är historien UNDERBAR!!! Rekommenderar skarpt!! HA det så bra! :) Kram

2009-11-19 @ 22:14:45
Postat av: Cecilia

Jag har läst alla fyra böckerna och sett den första filmen, mitt nästa LCC meeting är att gå och se "New Moon", dvs den andra boken ^^



Konceptet är egentligen ingenting nytt, Romeo&Julia -förbjuden kärlek. Men man blir så fast när man läser den. Jag slukade böckerna för jag älskade historien men böckerna är sjukt dåligt skrivna. Det funkar (tydligen väldigt bra :P) för vissa men jag gillar mer svårlästa böcker där man varierar språket.

2009-11-20 @ 06:04:58
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej du måste ta och läsa böckerna först annars kommer du inte riktigt hinna med vad som händer i filmerna!! Alla böckern och filmerna är hur bra som helst!!!

2009-11-20 @ 11:45:33
Postat av: Hanna

Läste alla böckerna på en vecka, blev fast direkt:) Såg förhandsvisning på new moon igår och den var riktigt bra :) Börja läs!

2009-11-20 @ 13:27:56
Postat av: Lisa

Jag blev nästan "tvingad" att läsa första boken(eng), det var väl inte en bok jag skulle läst själv kanske, men som många skriver så fastnar man i dem. Jag har läst ut de två första, men blev tvungen att ta en paus efter det. Blev för intensivt. Men de är helt okej, vilket är otippat då det mest verkar vara fjortis tjejer som läser dem, hehe.

2009-11-20 @ 14:29:54
Postat av: moa

Har läst alla 4 böckerna och sett första filmen och ska snart även gå och sen den andra! Finns absolut inga bättre böcker än dom här! Jag har alltid hatat alla böcker som har med onaturliga saker att göra, men här måste jag tyvärr ändra min åsik! Love it!

Så se filmerna! Men framför allt LÄS BÖCKERNA!

2009-11-21 @ 19:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se