Fredag

Jag behövde inte oroa mig för att försova mig idag. Strax efter sex kommer två glada tjejer in i mitt rum. Det kröp ner i min säng och så låg vi där ett tag och pratade. Det var faktiskt mysigt! Det var mörkt ute och det kändes som jul. Kändes som att det skulle vara snö ute om jag tittade ut. Mysig känsla!
Sen var det dags att gå upp och fixa barnen till skolan. Killen vaknade och det gjorde även den minsta. Så klockan sju hade jag fyra vakna barn. Satte de två äldsta på skolbussen. Skjutsade killen till skolan som skulle på utflykt och kvar var jag och den minsta. När jag lämnade killen på skolan föll några små vita snöflingor. Väderprogonsen visar snö i helgen. Vi får väl se...
Jag och den minsta åkte hem och myste och gick ut på en liten promenad. Sen åkte vi iväg och åt lunch. Gott och mysigt!
Efter det handlade vi lite mat innan vi åkte för att hämta killen. Vi var tidiga så vi gick på en promenad medan vi väntade. Sen visade det sig att han var en timme försenad. Så då var det bara att fördriva tiden lite till. Till slut kom han i den gula skolbussen och han var så glad och stolt över att han hade åkt skolbuss. Så söt!
Stressad satte jag barnen i bilen. Hade 10 minuter på mig att ta mig hem innan jag var tvungen att hämta barnen från skolbussen. Precis när jag står och väntar på att svänga upp på vägen kör fem skolbussar förbi mig och jag svänger upp bakom dem. En av dem var tjejernas skolbuss. Trots att jag har varit här i mer än ett år tycker jag att det är så coolt med de gula bussarna och blir exalterad när jag ser dem. Speciellt när jag ser flera på raken. Hamnade bakom en skolbuss som stannade hela tiden för att släppa av folk (och det är ju strängt förbjudet att köra om dem). Till slut var han snäll och vinkade förbi mig. Och jag kom hem två minuter innan tjejernas buss kom. Tajming! Sen blev jag ensam med de två minsta. Det blev mys och bus och vi lekte doktor, läste böcker och ritade. Sen kom de andra hem med min värdpappa och det blev middag.
Sen slutade jag. Mycket trött efter en lång men bra dag!

Nu blir det popcorn och tv.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Spännande att jobba i USA, trivs du och hur länge kommer du stanna? Kul att du läser och gillar bloggen:) Jo jag är ganska less nu på att vakna upp och tänka "Nehe, ingenting inatt heller". Blir tokigt när man räknat ner till någonting så länge, och sedan får man börja räkna upp till någon man inte vet så att säga. Men jag håller tummarna för att nått, kanske kanske.. händer i helgen. Kramar!

2009-10-17 @ 13:41:23
URL: http://ellene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se