Sjuk

Ligger här i min säng just nu.
Imorse när jag vaknade mådde jag inte alls bra. Låg i sängen ända tills jag började jobba halv ett. Huvudvärk, ont och trött i hela kroppen och illamående. Ingen roligt kombination, plus att det känns som att jag har feber. När min värdmamma såg mig sa hon: " Du ser inget vidare ut". Tack tack!
Jobbade genom att ligga och titta på tv medans min värdmamma var iväg. När hon kom hem frågade hon om hon skulle ställa in mötet hon skulle på. Jag sa nej men tre minuter senare visade det sig att mötet inte var idag utan nästa vecka. Så nu är jag beordrad att ligga i min säng och vila. Usch, mår inte alls bra. Har inte varit rädd för svininfluensan förut men nu så... Det finns ju bekräftade fall runt om här så lite rädd är man ju.
Vill bara bli frisk nu, detta är inget kul!
Har försökt äta lite men mat gör mig bara mer illamående. Dock är jag sugen på pannkakor. Varför vet jag inte. Och så är jag sugen på godis. När killen kom hem från affären sprang han glatt fram till mig och sa att han köpt Swedish fish till mig. Så söt! Men nej, inget godis för mig. Har ju klarat det i snart en månad.
Trots illamående osv kunde lilltjejen inte få mig annat än att må lite bättre genom att bara le och vara så där underbart söt som bara hon kan vara.
Nej, nu ska jag vila så detta försvinner.

Hoppas ni mår bra och njuter av er fredag!


Kommentarer
Postat av: Emilie

Usch då :/ Får krya på dig! Men du, du behöver inte vara så orolig över svininfluensan, precis som vanlig influensa (som folk verkar helt lugna mot även om det är säsong...) så är det störst dödsrisk om man har extremt dåligt imunförsvar eller har andra hälsoproblem. Media tar ju och fångar detta guldtillfälle att sälja lösnummer och skrämmer upp folk. Cancer kommer alltid vara värre.



Tack för svaret förresten :)

Jo i början blev jag förkrossad (inte kul att vara insnöad på något och sen inse att det blir av senare/inte alls), men nu är jag glad! Blir saker som jag tänkt så får jag ju chans att uppleva både riktigt amerikanskt collegeliv och Au Pair liv - hur coolt vore inte det?? :) Sen vet jag ju vad jag vill göra efter det så inga konstigheter där :) Vad heter ditt college? Jag har försökt skriva upp en massa (dels bara med CIS och Blueberry än så länge) tänkbara att gå på samt komma på frågor men det är så nytt att allt snurrar i huvudet på mig just nu :P Vill ha saker och ting relativt klart innan universitetsmässan i november. Gick förra året då jag bara visste att jag ville bli socionom, au pair planen kom strax efter, men hann ändå se ALLA dessa organisationer som sysslar med det ena och det andra. Men tack så mycket :) Så fort jag sorterat huvudet lite bättre så har jag säkert maaaasssaaaa frågort ^^



Ha det så bra :)

kram

2009-10-24 @ 08:29:26
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Hilda

Krya på dig =D

2009-10-24 @ 18:49:01
URL: http://hiildas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se