Tuta och kör

Var nyss på en provtur med bilen. Saaben i all ära men oj vad skön denna var att köra. Snygg är den också. Så många finesser. Efter tio minuter i bilen har jag hittat några som jag älskar. När en bil är i döda vinkeln så börjar en liten lampa att lysa. Kanon! Men mamma och pappa, ni kan vara lugna jag ska fortfarande titta och inte bara lita på lampan. Sen en grej som jag bara älskar är att det står på radion vilken låt som spelas. I saaben fanns inget sånt och i den andra bilen fanns det bara på vissa kanaler men inte på den jag lyssnade på. Men nu finns det och jag är så glad!
Så skön var den att köra också. Kände mig som en mamma när jag satte mig i familjebilen Volvo. Men men! Saaben var mindre så jag kunde glida omkring med den, nu får jag tänka på att baken är lite längre. När jag tog saaben på min fritid så var det bara jag och bilen, nu när jag tar bilen kommer det att kännas som att jag fortfarande har barnen med mig eftersom det är en familjebil. Svårt att förklara men jag kommer nog att vänja mig.
Snygg, skön och bra är bilen i alla fall och jag ser redan fram emot att få köra den igen. Kommer inte ha några problem alls att hämta och skjutsa barnen nu i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för modell? :)

2009-10-21 @ 18:47:14
Postat av: Mathilda

hejhej!

jag håller på och ta körkort nu och tänkte åka nästa år till Usa, undrar om det är som de flesta säger att nästan alla i USA har automat? Eller vad säger din erfarenhet om det?

ciaao

2009-10-26 @ 20:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se