9-11-2009

Idag var det åtta år sedan. Dagen som förändrade USA.
Idag tänker jag på alla som dog och på alla nära och kära som miste någon.

I USA just nu skrivs det mycket om att USA måste fortsätta jobba och förbättra sitt arbete mot terrorismen. Det skrivs också om arbetet med att bygga upp minnesplatsen och monumenten där World Trade Center stod. Ett arbete som tar mycket längre tid än vad som var tänkt.

I år är den 11 september för första gången en nationell dag. Dagen, som Obama gjorde till nationell service dag i år, är till för att hedra hjältarna genom att själv vara hjältar och hjälpa till i samhället.

Åtta år har gått. Kan inte förstå det. Jag vet precis vad jag gjorde när jag fick reda om attacken. Åtta år har gått sedan det hände.
Tänker på alla som förlorade sina nära och kära. Så hemskt!


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag minns också precis vad jag gjorde när jag fick veta det men jag ängar mina tankar åt alla civila i Irak, Vietnam och Korea som förlorar/de sina nära och kära pga av amerikanerna. Men också till alla som förlorade någon i WTC och Pentagon.

2009-09-13 @ 06:50:33
URL: http://hornebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se