Mysig middag

Igår när jag började jobba åkte vi ut till barnens mormor och lämnade två barn för en sleepover. Sen tog jag fem åringen och den minsta och åkte till "Friday´s" för en mysig middag. De skötte sig jättebra medan vi väntade på maten. När maten kom satt fem åringen och åt och pratade. Den minsta däremot ville inte äta eller sitta still. Hon ville bara kramas och pussas med mig vilket å andra sidan bara var mysigt.
Men sen började hon kasta mat på mig, på bordet och på golvet. Hon slet mig i håret och i mina kläder och ville inte sitta still. Hennes beteende stavades med stora bokstäver TRÖTTHET.
När vi kom hem bröt det loss, jag har aldrig hört henne skrika eller gråta så förut. Ingenting hjälpte, men så fort jag la henne i sin säng blev hon tyst. Stackarn, hon var helt utmattad.

Det var ändå en mycket trevlig middag. Lite lyx! Uppskattar att göra saker på tu man hand med barnen, eller bara med några. De kan få lite mer uppmärksamhet då.

Denna söndag stavas fixarsöndag. Ska åka iväg och fixa lite saker och sen blir det hem och fixa saker. Kanske slappa och göra lite scrapbooking också. Vi får se vad dagen bjuder på.
Jag har kommit att älska söndagar, att bara vara. Och imorgon är jag ju ledig också. Inte illa!

Ha en mysig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se