Plugg plugg plugg

Just nu sitter jag och funderar på vad jag gör. Det är bara att titta på högen av böcker och anteckningar för att förstå att jag pluggar. Men varför gör jag det??
På torsdag är det Exam (tenta) i kursen som jag läser. Det är mycket att läsa, mycket att kunna, mycket att plugga. Men för mig spelar det ingen roll, jag behöver inte göra tentan. Så varför pluggar jag?
Jag kan få alla rätt, jag kan få ett rätt. Det spelar ingen roll. För att få mina credits behöver jag bara få närvaro på lektionerna. Jag vill dock göra tentan för skojs skull, för att se hur de ser ut.
Men jag är inte en sån person som vill komma halvförberedd för ett prov, göra halvdant ifrån mig. Det är inte jag! Men kanske borde jag ta och inse att hur det än går på testet kommer det inte att spela så stor roll. Så kanske borde jag bara plugga en timme till imorgon och sen lägga energi på andra saker, saker som faktiskt spelar roll. Så får tentan gå som det går. Men som sagt, det känns inte rätt, för det är inte jag.

Men nu ska jag i alla fall lägga böckerna åt sidan och gå och få en god natts sömn.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se