Sista sommardagen?

Nu sitter jag trött efter att ha jobbat i lite mer än elva timmar i sträck igen. Och precis som förra gången har dessa elva timmar spenderats på stranden. Lek i sanden, ett dopp i vattnet (det var kallare den här gången), trevlig umgänge och en båttur då även denna båttur slutade med att jag hade den minsta sovandes i min famn. Mitt hjärta smälte när hon kom och ville sitta i mitt knä. Min älskade lilla tjej! Sen somnade hon till vågornas vaggande. Även denna gång sken solen och det var varmt, så jag kom hem en nyans rödare/brunare.

Kanske var detta den sista riktigt fina sommardagen för det här året? Tittar man sig omkring har löven börjat skifta färg, bland allt grönt kan man nu skymta gult och orange. Är det illa att säga att det inte känns så hemskt?
Jag vet att jag kommer ta tillbaka detta om några veckor men just nu, när jag fortfarande känner värmen och går runt i shorts och t-shirt, så tycker jag att de blandade färgerna på löven är fint.

Nu ska jag krypa ner i min säng och bläddra bland alla skvallertidningar som jag samlat på mig. Lite tack vare min värdmamma.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

här börjar det också bli höst nu! men, ganska mysigt ändå :-)



kram!

2009-09-05 @ 10:38:07
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se