Blind Side

Igår, efter en dag fylldav gråt och skrik, var det dags för Au pair möte.
Efter en jättekort möte med min LCC så fick vi varsin biobiljett och så var det bara att åka till bion. Jag, Lena och Josefin gick och så "Blind Side". Sandra Bullock fick en Oscars för sin roll i den, och efter att ha sett filmen kan jag säga att det var hon absolut värd. Jag har länge velat se den och var så glad över att nu få göra det. Och den var så bra, verkligen jättebra! Storyn och skådespelarna var alla så bra. Jag undrade dock varför han som spelade huvudrollen inte blev nominerad för en Oscars, han var jättebra!
Ja, helt enkelt en sevärd film. Har ni inte sett den? Gör det!
Biosalongen vi var vi var så himla liten att jag var tvungen att ta kort. Det fanns bara ca 5 rader, så mysigt!







På bara en vecka har jag nu sett 3 filmer som var nominerade för en Oscar i år. Denna och så såg jag "Up in the Air" i helgen och på vägen hem från South Carolina såg jag filmen "Up". Kul!


I "Blind Side" sades det så mycket bra och roligt men här kommer några av mina favoricitat:

Leigh Anne Touhy: Find some time to figure out another bedroom for you.
Michael Oher: This is mine?
Leigh Anne Touhy: Yes, sir.
Michael Oher: I never had one before.
Leigh Anne Touhy: What, a room to yourself?
Michael Oher: A bed.

..............................

Michael Oher: [after pushing an opponent all the way off the field] Sorry, Coach. I stopped when I heard the whistle.
Coach Cotton: Where were you taking him?
Michael Oher: The bus. It was time for him to go home.

..............................

Sean Tuohy: Who would've thought we'd have a black son before we met a Democrat?

..............................

Sean Tuohy: We were wondering if you would like to become a part of this family.
Michael Oher: I kinda thought I already was.

..............................

Leigh Anne Touhy: You're right.
Sean Tuohy: Wow. How'd those words taste coming out of your mouth?
Leigh Anne Touhy: Like vinegar.

..............................

Leigh Anne Touhy: I said you could thank me later. It's later, Bert.

..............................


Beth: You're changing that boy's life.
Leigh Anne Touhy: No. He's changing mine.

..............................

Michael Oher: Courage is a hard thing to figure. You can have courage based on a dumb idea or mistake, but you're not supposed to question adults, or your coach or your teacher, because they make the rules. Maybe they know best, but maybe they don't. It all depends on who you are, where you come from. Didn't at least one of the six hundred guys think about giving up, and joining with the other side? I mean, valley of death that's pretty salty stuff. That's why courage it's tricky. Should you always do what others tell you to do? Sometimes you might not even know why you're doing something. I mean any fool can have courage. But honor, that's the real reason for you either do something or you don't. It's who you are and maybe who you want to be. If you die trying for something important, then you have both honor and courage, and that's pretty good. I think that's what the writer was saying, that you should hope for courage and try for honor. And maybe even pray that the people telling you what to do have some, too.


Källa: IMDB.com

Som sagt, har ni inte sett filmen så gå och gör det! Ni som har sett den, vad tyckte ni??

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag såg den på flyget på väg till NYC, jag gillade den verkligen!!!

2010-04-21 @ 06:50:32
Postat av: Josefin

Åh jag har sett den, verkligen hur bra som helst! Typ världens bästa film! :D Kramar!

2010-04-21 @ 18:22:11
URL: http://www.jjosefin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se