Mamma och Pappa på besök: Niagara fallen

Efter NYC hyrde vi bil och begav oss till Niagara fallen.
Det är kul att bila och se delar av USA.








Motelet vi bodde på. Så typiskt amerikanskt!

Det var helt öde vid fallen. Nästan inga människor och allt var stängt. Det var riktigt riktigt kallt också. När vi skulle leta efter något att äta så fanns det bara ett ställe öppet, Hard Rock Café. Allt annat var stängt. Vi kom lite innan säsongen började. Fallen fanns där i alla fall. Kul att se Kanada på andra sidan också.








Turistbåtarna var uppe på land.






Hard Rock Café





Niagara Fallen by night:




Kanada


På morgonen dagen därpå åkte vi tillbaka till Niagara fallen där vi fick se regnbågar. Så fint och magiskt!
Blev så glad över att se det!











Ännu en sak att pricka av på min lista över saker att göra. Så kul att ha sett fallen, något som är så känt. Trodde dock att fallen skulle vara större. Tror att de ser lite större ut om man är på Kanadas sida och tittar på dem. Men så kul att ha sett dem och att se regnbågarna var så fint!


Kommentarer
Postat av: sofie

jag var också där under lågsäsong. kände mig verkligen helt ensamma men skönt att slippa alla andra turister tycker jag :)

2010-04-23 @ 15:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se