Mamma och Pappa på besök: NYC Dag 1

I slutet av Mars kom min mamma och pappa på besök. Jag åkte ner och träffade dem i NYC.
Första dagen promenerade vi runt och shoppade en hel del. Vi besökte även SOHO och Chinatown.


Turister?!


Vad som pågick här har vi ingen aning om. De bara stod där med ljusen på.


Chinatown

På kvällen begav vi oss till Rockefeller Center där jag och pappa åkte skridskor. Jag är inte bra på detta så jag var glad att jag lyckades hålla mig uppe och inte ramlade. Åkte runt och njöt av omgivningen. Vilken upplevelse!
Pappa var dock riktigt bra på skridskor måste jag erkänna. Kul att ha gjort det i alla fall, ännu en sak att pricka av på min lista över saker jag vill göra.





Sen var det dags för middag. Hade fått tips av min vän Josefin att besöka ett diner vid Times Square som heter "Ellen´s Stardust". Och inte blev vi besvikna. Ett riktigt amerikanskt diner där servitriserna/servitörerna uppträdde. Så coolt! Och duktiga var dem. Helt klart ett ställe att besöka.











Mätta och belåtna begav vi oss trötta till hotellet.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det dar Diner't var jag pa en gang med, trottnade dock efter ett tag pa den hoga volymen.. men de var nagot spec att ga dit :)

2010-04-18 @ 02:54:42
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se