Skräck i poolen

Tog barnen till poolen när jag jobbade. Vi badade och hade kul.

Sen ville min minsta tjej gå upp så jag gick upp med henne och tog av henne simgrejen (simdynan?). Vände mig om för att lägga tillbaka den och när jag tittar tillbaka ser jag min minsta tjej i poolen, under vattnet.
Allt gick så himla fort. Jag såg hennes skräckfyllda ansikte när hon kämpade för att komma upp till ytan.
Slängde mig i för att få upp henne. Det kändes som låånga sekunder och jag kommer aldrig att glömma hennes ansiktsuttryck där under ytan som visade rädsla och skräck. Hon grät inte när jag fick upp henne utan hon bara höll om mig hårt och var tyst. Jag kramade henne länge och hela jag skakade. Fy vilken hemsk upplevelse.
När jag slängde mig i vattnet såg jag i ögonvrån hur en man som satt vid sidan av poolen ställde sig upp redo att hjälpa mig, vilket inte behövdes. Livvakten kom sen och frågade om allt var bra.
Hon var okej, dock väldigt rädd.
Usch, jag ryser! Det var så hemskt och jag kan inte skriva detta utan att börja gråta.

Det var så skönt när mina värdföräldrar kom hem och jag kunde berätta det för dem. De är världens bästa och kramade om mig. Det förstod hur hemskt det var för mig. De försäkrade mig flera gånger att detta inte hände pga av mig, att jag inte var tillräckligt uppmärksam eller så. Vilket kändes otroligt skönt att höra.

Jag hoppas att den minsta lärde sig att hon inte kan gå ner i poolen utan simgrejen på sig. För detta vill jag inte ska hända igen.

Kommer dock aldrig att glömma det, hennes skräckfyllda ansikte kommer jag alltid minnas. Usch!

Dock är jag så otroligt tacksam att det slutade som det slutade, att ingen kom till skada. Men det är så hemkst.
Drunkning eller vad man ska kalla det är så hemkst. Något hemskt pågår men man hör det inte för det pågår under vattnet. Jaa, fy och usch!


Kommentarer
Postat av: malin - blivande au pair

usch! ha varit med om samma sak, min brorson ramlade i vattnet, och jag märkte inte det på super länge, för jag kunde inte hitta honom, tillslut fick jag upp honom och då andas han inte "/ .. fick åka till sjukhuset och tack gode guuuud fick dom liv i honom!



Men bra att lilltjejen mår fint (:

2010-04-18 @ 09:51:07
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: ellen

Nemen fy så hemskt, stackare! Vilken jobbig sitts, skönt att allt gick bra och att föräldrarna tog det så bra. Kan inte föreställa mig paniken!



jo men cotton och bomull är ju samma sak, men det visste inte jag så jag blev jätte glad över att jag hade nått som alla andra inte hade. Så jag ropade glatt när fröken frågade om ingen hade nått annat, COTTON har jag.. det blev endel skratt och jag fattade inget:)

2010-04-18 @ 10:45:14
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: Cornelia

usch va jobbigt men tur att du var så snabb på att upptäcka det och att allt gick bra!

2010-04-18 @ 11:16:15
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Kristoffer

Vilken hemsk upplevelse. Skönt att det löste sig och starkt av dig att berätta om det både för föräldrarna och andra. Skönt att de var så förstående.

2010-04-18 @ 13:13:58
URL: http://budgetresande.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se