Groundhog Day

I tisdags var det Groundhog Day då. Det är då, den 2 Februari varje år, som groundhog (murmeldjuret) kommer ut ur sitt bo. Kan han se sin skugga så har vi 6 veckor till av vinter. Men kan han inte se sin skugga så är vintern snart över.
I år kunde han se sin skugga vilket betyder att vi har 6 veckor till av vinter.

Jag älskar vintern med snö och varma koftor osv. Men jag är också sugen på vår, med tunna tunikor, klänningar osv. Jag kan inte bestämma mig vad jag vill ha. Vinter eller vår. Tror dock att 6 veckor till av vinter räcker gott och väl sen kan våren komma. Jag kommer ihåg förra året då kom våren och värmen tidigt vilket var såå härligt!!






Kommentarer
Postat av: Emelie

När jag läste detta kom jag att tänka på den där filmen, Groundhog Day (Måndag hela vecka)! Där allt upprepar sig för honom. Haha!

2010-02-09 @ 15:23:16
URL: http://eminza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se